A PSA Peugeot-Citroën és a Mitsubishi Motors megegyeztek, hogy közösen fejlesztenek elektromos hajtásláncot, főként haszongépjárművekre koncentrálva. “A járművek villamosításának első szakaszában az áruszállításban látjuk a legnagyobb potenciált” – mondta Ayoul Grouvel, a PSA elektromos járművek részlegének igazgatója, aki el is magyarázta, miért.  

A flottában üzemeltetett kisárusszállítók ugyanis általában ugyanazon az útvonalon, azonos távolságokat teljesítve közlekednek, így a villamosítás sokkal könnyebben tervezhető, mint a magán ügyfeleknél, ahol az utazási távolságok és útvonalak nagyban különbözőek.

A tervezhetőség azért fontos, mert így megfelelő akkumulátor kerülhet az egyes járművekbe, illetve a szükséges töltők elhelyezése is könnyebb. Ugyanakkor a csak városi áruszállítókra koncentrálva akár elég lehet a telephelyen töltőt kialakítani, hiszen este valószínűleg visszatér oda a jármű, ahol reggelre újra töltött állapotba kerülhet. Az első modellek a Peugeot Partner, Citroën Berlingo alapjaira épülhetnek.

A francia és a japán vállalat jelenleg is szerződésben áll egymással, miután a Mitsubishi i-MiEV villanyautója Peugeot és Citroën márkajelzéssel is piacra kerül Európában.