Nagyjából két év múlva mutatkozhat be a Maserati Quattroporte új generációja. Szerepe egyre fontosabb a Fiat szervezetén belül, hiszen a Ferrari továbbra sem készít négyajtós modellt, így a Quattroporténak kell fellépnie a Porsche Panamera, Aston Martin Rapide és társai ellenfeleként.

Az egyre szigorodó szabályok miatt azonban már nemcsak a vezetési élményre figyelnek kiemelten a tervezők, de a takarékos üzemre is. Mint a Maserati ügyvezetője, Harald Wester elárulta, az új Quattroporte fogyasztását negyedével csökkentik.

A négyajtós Ferrari szerepében

A négyajtós Ferrari szerepében

A négyajtós Ferrari szerepében


Ehhez egyelőre nem hibrid hajtást vetnek be, hanem a jármű tömegét csökkentik 15 százalékkal, illetve motorleállító Start&Stop rendszert alkalmaznak, amely főként városban nyújt segítséget.

A csúcsmodellbe továbbra is Ferrari eredetű V8-as motor kerül majd, de állítólag az üzemanyag-takarékosság jegyében a következő generációs modell már V6-os kivitelben is elérhető lesz. A 25 százalékos fogyasztáscsökkentés azért is érdekes, mert Wester azt sem titkolta, hogy a jövőben nem hátsó-, hanem négykerék-hajtású lesz a Quattroporte.

A kocsi padlólemezét egyébként felhasználják majd egy Chrysler luxusautó elkészítésénél is.