Az évad második felében kerülnek megrendezésre a 2010-es rali-világbajnokság aszfaltos versenyei, összesen négy. Az első Bulgáriában július 8-11. között, emellett Németországban, Franciaországban és Spanyolországban rendeznek szilárd burkolatú pályákon versenyeket.

Kimi Räikkönen ezeken a futamokon jobban kamatoztathatja a Forma-1-ben szerzett tapasztalatait, mint az eddigi murvás és havas pályákon. Ám ez sem helyettesíti a valódi raliversenyen szerzett kilométereket, ezért a finn pilóta rajthoz áll jövő hónapban a Rally Lanternán, Olaszországban.
Räikkönen továbbképzésre megy 1

A Citroën Junior csapat teljes alakulata, így Sebastien Ogier is ott lesz a június 11-én, pénteken egy szuperspeciállal kezdődő, majd másnap nyolc szakasszal folytatódó versenyen.

A francia fiatalember még csak második idényét tölti a világbajnokságon, máris több pontot gyűjtött idén, mint a fő Citroën csapat pilótája, Dani Sordo. Főnökei szerint azonban még sokat kell tanulnia, főként aszfalton. Persze ennek ellenére a korábbi junior világbajnok az első számú esélyese a versenynek, ahol megszerezheti első győzelmét a Citroën C4 WRC-vel.

Räikkönen tavaly már részt vett egy aszfaltos ralin, Olaszországban, ám még az S2000-es Abarth Puntóval, idei autójával, a Citroën C4 WRC-vel most először versenyez majd ilyen talajon. Tapasztalatszerző versenye sem most lesz először, hiszen az évad előtt indul a finn bajnokság egy havas futamán, az Arctic Rallyn. Oda Dani Sordo kísérte el.

Räikkönen továbbképzésre megy 2

A Citroën Junior csapat a Rally Lanterna előtt a jövő héten még murván versenyez, majd következik a rali-világbajnokság portugál futama.