30 ezer eurónál (8,28 millió forint) olcsóbb lesz Európában a Nissan teljesen elektromos autója, a Leaf – jelentette be a japán autógyár. A kocsit júliustól lehet megrendelni, de egyelőre csak négy országban. Nagy-Britanniában, Hollandiában, Írországban és Portugáliában árulják. Nem véletlen az államok kiválasztása, ugyanis ezek adnak 5000 euró vagy több támogatást villanyautó vásárlása esetén.

Hollandiában és Portugáliában már decemberben, a másik két országban 2011 februárjában kezdik meg az autók kiszállítását. Az USA-ban április végén kezdték meg a rendelések felvételét és az év végére a tervek szerint 25 ezer vevő választja kocsit, amelynek fejlesztésére a Renault-Nissan szövetség négy milliárd eurót költött. 

Modern küllemű

Modern küllemű


Első ránézésre nem olcsó a Leaf, hiszen egy Volkswagen Golf méretű autóról van szó. De ez nem meglepő, hiszen a cég korábban is úgy hirdette, hogy kiválóan felszerelt kompakt dízelmodellekkel lehet versenyben az ára. Tehát azoknak szánják, akik alsó középkategóriás méretű kocsit keresnek, de hajlandóak fizetni jó sokat a pluszdolgokért. 

Ugyanakkor egy Toyota Priusszal már összehasonlítható az ára, persze az szemben a Leaffel nem kíván kompromisszumot a használójától, viszont nem is tud tisztán villanyautóként működni. Aki nem fog örülni a Leaf árának, az a Mitsubishi (illetve a PSA), a vállalat ugyanis több mint 50 százalékkal magasabb, 48 ezer eurós (13,25 millió forint) árat határozott meg villanyautójához. Az i-Miev viszont jóval kisebb autó. 

Azt, hogy nálunk mi lesz, nehéz megjósolni. Mi úgy gondoljuk, nem lesz állami támogatás az autókra, így sokkal inkább tízmillió feletti összegen lehet majd hozzájutni. Azért érdemes megjegyezni, hogy az Egyesült Államokban 5,2 millió forintnyi dollárért vehető meg a Nissan Leaf. 

160 kilométert tesz meg egy feltöltéssel

160 kilométert tesz meg egy feltöltéssel


Az ötszemélyes Leafet 107 lóerős motor mozgatja. Végsebessége 140 km/óra, hatótávolsága pedig 160 kilométer. Telepeit hálózati árammal lehet feltölteni. Az akkumulátorok feltöltéséhez 8 órára van szükség. A Nissan azonban a többi nagy autógyárral közösen már dolgozik egy gyorstöltő rendszer kidolgozásán és elterjesztésén, amellyel ez az idő jelentősen lerövidülne.

Nem marad egyke villanyautó a Leaf a konszernen belül, a Nissan, Renault és Infiniti néven összesen nyolc elektromos modellt mutat be a jövőben.

Forrás: Automotive news