A Genfi Autószalonon leplezte le a Škoda a megújult Fabia és Roomster modelleket. Mostanra elkészült a Greenline változatok új variánsa is. A ráncfelvarrás során új motorokkal gazdagodott a kínálat, leváltották pl. a korábbi 1,4-es TDI-t is.

Ez határozza meg alapvetően az új Greenline modelleket is, hiszen azokban is a fenti motor szerepelt korábban. Az új változatba viszont a Volkswagen-csoport legújabb, 1,2 literes, közös nyomócsöves dízele kerül. A 75 lóerős motor önmagában is takarékosabb elődjénél, de természetesen nem hiányoznak a Geenline-októl megszokott kiegészítők.

A Start&Stop rendszer sokat segít
A Start&Stop rendszer sokat segít

A Start&Stop rendszer sokat segít

A Start&Stop rendszer sokat segít


Start-stop rendszer állítja le a motort, amikor annak működése szükségtelen, dugóban, piros lámpánál, önmagában ezzel a megoldással akár 0,9 liter is megspórolható. Emellett a fékenergia-visszatápláló rendszer lassításkor tölti az akkumulátort, így a generátornak ritkábban kell terhelnie a motort. A központi kijelzőn ugyanakkor mindig látható az épp aktuális helyzethez ideális sebességfokozat, az abroncsok pedig alacsony gördülési ellenállásúak.  

Összességében az új Greenline modellek takarékosabbak elődjeiknél. A Fabia Greenline kombi korábban 4,1 litert fogyasztott, immár megelégszik 3,4 literrel száz kilométerenként, miközben szén-dioxid-kibocsátása csupán 89 g/km. Az új Roomster GreenLine kicsivel többet, 4,2 litert fogyaszt a szabvány szerint vegyes használat mellett. Nem rossz egy öt személy szállítására alkalmas autótól.