Ahogy arra számítani lehetett, az Audi pénzre váltja az R8 LMS versenyautó sikerét, az eddig 23 futamgyőzelmet és három bajnoki címet szerző versenyautó utánérzeteként bemutatkozott az R8 GT. 

Az új kivitelhez az alapot az erősebb, azaz a V10-es motorral szerelt változat adja. Ebben az autóban azonban nem 525 lóerőt tud, az általunk is próbált 5,2 literes motor, teljesítményét 560 lóerőre növelték az Audi Hungariánál, Győrben. A maximális forgatónyomaték 530-ról 540 Nm-re emelkedett.

520 helyett 560 lóerős

520 helyett 560 lóerős

520 helyett 560 lóerős


Ennek is köszönhetően remek 2,72 kg/LE aránnyal büszkélkedhet. Ám ehhez az értékhez a “számlálót” meg is kellett is változtatni. Az R8 GT 1525 kilogramm, azaz pont száz kilóval könnyebb, mint hagyományos testvérei. 

A fogyókúrához számos elemet kicseréltek a kétüléses sportkocsin. Így vékonyabb a szélvédő, a csomagtérfedél, a szigetelések, a motor feletti fedél, a hátsó szélvédő pedig polikarbonátból készült. 

A hátsó lökhárító, a motorfedél fényezett részei és az oldalsó légterelők szénszál-erősítésű műanyagból vannak, de a fékrásegítő, a féknyergek, az akkumulátor módosításával is kilókat nyertek. Az utastérben az új padlóborítással 7,9 kilót fogyott az R8, de az új ülések is sokat segítenek.

Alcantara és karbon és alumínium díszíti a belsőt

Alcantara és karbon és alumínium díszíti a belsőt

Alcantara, karbon és alumínium díszíti a belsőt


Nem meglepő tehát, hogy az R8 GT gyorsabb, mint egy normál R8 V10. Mindössze 3,6 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órát, ami 0,3 másodperces javulás. A végsebessége 316 km/óráról 320-ra növekedett. 

Nincs akadálya, hogy a pilóta zárt pályán is próbára tegye a GT-t, azt ugyanis a korábbinál feszesebb futóművel szerelik. Az állítható felfüggesztés a korábbinál 10 milliméterrel alacsonyabbra engedi a karosszériát, ami további időt jelent egy-egy gyors körön. Sőt ha az ügyfél úgy kívánja az autót, bukócsővel, versenyzéshez megfelelő övekkel, áramtalanítóval és tűzoltó berendezéssel is ellátja a gyár. Az ESP teljesen kikapcsolható 

A karbon spoilerekkel kiegészített és egyedi 19 colos keréktárcsákkal díszített R8-ból mindössze 333 darab készül. Ára Németországban 193 ezer euró. Ezért az összegért jár a klíma és a navigációs rendszer is, ahogy a kerámia féktárcsákért sem számítanak fel pluszpénzt.