Jelentősen megváltozik a BMW M6, amikor a jelenlegi modellt leváltják – számol be a brit Autocar. A 2004-ben bemutatott Hatos sorozat sokkal inkább a Hetes kupé változata, mint sportkocsi. Ez még az 507 lóerős csúcsváltozatra, az M6-ra is igaz, annak ellenére, hogy az autó kiemelkedő menetteljesítményre képes. 

Hibrid technika a legújabb tanulmányban

Hibrid technika a legújabb tanulmányban

Hibrid technika a legújabb tanulmányban


A magazin úgy tudja, az M6 utódja már igazi sportkocsi lesz. Klaus Draeger, a BMW Kutatás és fejlesztés részlegének vezetője nem tagadta, hogy a cég egy szupersportkocsin dolgozik, sőt azt is elárulta, hogy az autó “intelligens és drámai megjelenésű lesz, valami hasonló, mint az ED concept”. 

Az említett Vision Efficient Dynamics tanulmányba dízel-elektromos hibrid hajtás került, amely vélhetően nem lesz része az M6-nak annak ellenére, hogy 356 lóerős összteljesítménnyel bírt. Ugyanakkor a rendszer háromhengeres motorja minden bizonnyal feltűnik majd a következő generációs egyesben és az új elsőkerék-hajtású BMW-ben.

Kétüléses hibrid motorral

Kétüléses hibrid motorral

Kétüléses hibrid motorral


Az ED alapján készülő prototípus azonban ennek ellenére lehet hibrid, ám az alapmotor sokkal valószínűbb, hogy az a 4,4 literes V8-as lesz, amit az X5 és X6 M modelleknél használ a BMW. 

Az új BMW sportkocsi minden bizonnyal az ED karosszériáját örökli majd. A különösen áramvonalas és könnyű karosszéria már önmagában is jelentős üzemanyag-megtakarítást hoz majd a jelenlegi M6-hoz képest. A karosszérián aktív aerodinamikai elemeket is elhelyeznek majd. 

Az új szupersportkocsi középmotoros kialakítású lesz, első számú ellenfelei az Audi R8 és a Mercedes-Benz SLS AMG. A menetdinamikai teszteket már a nyáron megkezdik a prototípusokkal.