Az utóbbi időben a BMW többféle hibrid rendszert is beépített tanulmányautóiba. Az egyszerűbb kivitel csak besegít a benzinmotornak, így csökkentve a fogyasztást, az úgynevezett full hibridnél viszont az autó csak az akkumulátorok és villanymotorok használatával is képes közlekedni.

A bajor gyártó most egy újabb rendszeren dolgozik. Ez nem a fenti módok alternatívája, a különbség az energia származásában rejlik. A jármű orrában itt is benzinmotort alkalmaznak, amely az első kerekeket hajtja, főként országúton, míg városi forgalomban egy villanymotor a hátsókat pörgeti. Városban villanyautóként működik.

Kevés a hidrogénkút

Kevés a hidrogénkút

Kevés a hidrogénkút


Az új koncepcióban üzemanyagcellák, illetve egy sor szuperkondenzátor biztosítja az energiát a villanymotornak. Az üzemanyagcella működéséhez kis tartályban szállítja a hidrogént az autó. Majd az üzemanyagcellából származó, illetve a fékezési energiából átalakított áramot tárolják a kondenzátorokban. A BMW mérnökei szerint városi használatban viszonylag kis áram szükséges, így 100 kilométeres városi autózáshoz egy kilogramm hidrogén elegendő.

Egyelőre még a fejlesztési fázis elején vannak, tehát ha BMW vezetősége zöld utat is ad a projektnek, akkor is évekbe telik, mire megjelenik a hidrogénes hibrid. A BMW hosszú ideje kísérletezik a hidrogén üzemanyagként való felhasználásával, az új rendszerek megalkotása mellett a gyér kúthálózat is problémát jelent.