Hamarosan pályája végére ér a jelenlegi BMW 3-as sorozat. Az új F30 kódnevű generáció 2012-ben kerül a piacra, ennek megfelelően sok információt hallani róla. Az autó a bajor gyártó új padlólemezére épül majd, így futóműve és más megoldásai is a következő Egyes sorozattal mutatnak közös vonásokat, nem pedig az Ötössel. 

Története során először a Hármas ötféle karosszériavariánssal készül. A 2012 márciusában érkező négyajtós szedánt 2012 szeptemberében követi a kombi, majd 2013 őszén jöhet a kupé. 2014 tavaszán mutatkozik be a kabrió.

Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is

Bekerül a nyolcfokozatú, automata váltó is


Ezek a változatok eddig is ismertek voltak, az igazi újdonságot a Grand Turismo változat jelenti. Ez a típus az 5GT kialakítását követi, azaz egy tágas, praktikus, ötajtós modellt kell elképzelni. A BMW 3 GT 2013 márciusában a Genfi Autószalonon áll a nagyközönség elé. 

A GT és a kombi a többi modellnél valamelyest nagyobb tengelytávolsággal és bővebb hosszúsággal készül majd, így biztosítva nagyobb csomagtartót és lábhelyet a hátul utazóknak. Mindkét modell elérhető lesz nagyméretű üvegtetővel, amely egészen a hátsó utasokig ér.

Tekintve, hogy igen sikeresnek bizonyult a váltás a vászonról a fémtetőre a kabrió esetében, a BMW a jövőben is összehajtogatható keménytetővel szállítja a 3-as Cabriót. Úgy hírlik viszont, hogy a négyajtós M3-asnak búcsút intenek. A jelenlegi információk szerint az új sportmodellből ismét csak kupé és kabrió készül.

Leváltják a V8-as motort is az M3-asban, mindez azonban nem jelent teljesítménybeli visszalépést. A 420 lóerő helyett 450 vár a rajongókra, amelyet viszont 3,0 literes, hathengeres turbómotor biztosít majd. 

Készül GT is

Készül GT is


Teljes váltás várható a normál modellek motorjainál is. Az alapmotor immár nemcsak Magyarországon, de mindenfelé 1,6-os (136 LE) lesz, ez a motor azonban nagyobb teljesítménnyel is bekerül az autóba. További újdonság a 2,0 literes turbómotor megjelenése, amely 252 lóerőt produkál.

A kiszivárgott hírek szerint dízel oldalon is hasonló motorokat látunk majd. Itt is 1,6-os az alapmotor (150 LE) és a csúcsot a 2,0 literes jelenti, amely viszont már 245 lóerős teljesítménynél jár. Mindez azt sejteti, hogy eltűnnek a kínálatból a hathengeres motorok (kivéve M3), ami csak elsőre tűnik szentségtörésnek, de ha tudjuk, hogy a BMW a jövőben már elsőkerék-hajtású autót is fog gyártani, akkor ez már semmi.