Ian Robertson, a BMW igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja, valamint William Santana, a Carbon Motors elnök-vezérigazgatója tegnap Washingtonban aláírta azt a szerzősét, amely nyomán a német gyár motorokat szállít amerikai partnerének. 


Összesen 240 ezer motorról van szó, amelyeket a Carbon Motors az eddig tanulmányként ismert E7 rendőrautóba épít be. A BMW legkiemelkedőbb dízelmotorját, a 3,0 literes, kettős feltöltésűt szállítja az amerikai bűnüldöző járműbe. A motorokat a hűtéssel, a kipufogóval és a hatfokozatú, automata váltóval együtt szállítja a BMW. 

Bár az Egyesült Államokba szállított sorozatgyártású BMW-kben – az európainál szigorúbb emissziós normák miatt – ez a motor 265 lóerős, a hírek szerint a rendőrautóba a legújabb 300 lóerős variáns kerül. Ezzel a rendőrautó nagyjából 6,5 másodperc alatt képes lesz elérni a 100 km/órás tempót. Autópályás üldözésnél jöhet viszont jól, hogy képes akár 250 km/órás sebességre is. 


Persze nem elsősorban ezért lehet sikeres az új rendőrautó, hiszen ezt a dinamikát egy amerikai V8-as motor is hozhatná, sokkal inkább az üzemanyag-takarékos működés jelent előnyt. A hathengeres dízelmotorral ugyanis akár 40%-kal csökkenhet a járőrautók fogyasztása és így jelentősen az üzemeltetési költsége. 

A Carbon modelljének különlegessége továbbá, hogy ajtói és tűzfala golyóálló, amely utcai harc esetén jöhet jól. De a hátul összebilincselt kezű bűnözök is kényelmesen ülhetnek a speciálisan kialakított hátsó üléseken.