A minap döntött a Nemzetközi Automobil Szövetség, az előzetes híreknek megfelelően 2011-től 1,6-os turbómotorok használatát írja elő a rali-világbajnokságon, miközben az autó építésénél az S2000-es modellekre vonatkozó normák az irányadóak. Ez nemcsak azért jó, mert több gyártót vonzhat a vb-re, de a jelenleg is ott szereplő Citroën és Ford is sokkal inkább ki tudja használni a sport marketingértékét.

A Citroën már be is mutatta a jövőre a világbajnokságon induló DS3 utcai variánsát, amelyben 1,6-os turbómotor van, és a Ford is hasonló lépésre készül. Már szinte kész az új Fiesta ST, amelybe szintén 1,6 literes, feltöltős motor kerül. Teljesítménye a kiszivárgott hírek szerint 190 lóerő, amivel nagyjából 7,5 másodperc alatt gyorsulhat százra. Csúcssebessége 225 km/óra lehet.

Feszes futómű és direkt kormányzás teszi élményautóvá

Feszes futómű és direkt kormányzás teszi élményautóvá


Bár motorerőben elég jól ál a Fiesta, a Fordnál nem a kategória legnagyobb teljesítményét akarják, sokkal inkább a legjobb vezetési élményt, ennek megfelelően hangolják az ST futóművét és kormányzását.

Ahogy a kémfotókon is látszik, az autó egyedi külsőt kap, amely azonban csak annyiban tér el a többi Fiestáétól, hogy egyedi identitást kapjon, de a gyártási költség mégse emelkedjen túlságosan. Belül a kormányt formázzák sportosabbra és nagy oldaltámaszú kagylóüléseket szerelnek be.

Ahogy korábban az autó egyes elemeinek felhasználásával készül majd úgynevezett S modell is. Ez külsőleg hasonló lesz, mint az ST, de gyengébb motorokkal szerelik. Az S elérhető lesz az 1,6-os 115 lóerős dízelmotorral is. Az új Fiesta ST leleplezésére várhatóan az idei év végén vagy a jövő év elején kerül sor, a forgalmazás 2011-ben indulhat.