Nyolcadik magyar bajnoki címéért száll harcba a jövő hétvégén, Egerben kezdődő Országos Rally Bajnokságon ifj. Tóth János. A pilóta, aki huszonnegyedik idényét kezdi a sportágban, az utóbbi három évben egy-egy futamon szerepelt a hazai bajnokságban, helyette az IRC-sorozatban versenyzett külföldön.

280 lóerő és négykerék-hajtás

280 lóerő és négykerék-hajtás


Tavaly a két pontot érő hetedik helyen végzett a Barum-ralin, egy évvel korábban hatodik volt ugyanezen a versenyen és a svájci Valais-ralin négyre növelte a 2008-as pontjai számát.

Ifj. Tóth élvezte a külföldi versenyzést, de az idén mégis úgy döntött, a hazai bajnokságban méreti meg magát: s ennek oka nem más, mint hogy itthon is megváltoztak a szabályok, immár nem értékelik a WRC-ket, úgyhogy a Super2000-esekkel is van esély a bajnoki címért küzdeni. Janika az utóbbi években egy Peugeot 207 S2000-essel versenyez, ilyen autóval vág neki a 2010-es idénynek is. Az autó négykerék-hajtású, motorja 2,0 literes 280 lóerős.  

Marad a Peugeot

Marad a Peugeot


“Valamennyi előnyt biztosan jelent majd, hogy van versenytapasztalatunk az autóval, és hát nem tagadom, fejlődtünk is az elmúlt években: míg az elején másfél-két másodpercet kaptunk kilométerenként a gyári versenyzőktől, tavaly már egészen közel voltunk hozzájuk” – mondta Ifj. Tóth a visszatérésről.   

“Kimondva, kimondatlanul esélyesként vágunk neki a sorozatnak, de ez nem nyomaszt – voltam már hasonló helyzetben néhányszor – sőt, inkább motivál, hogy remélhetőleg újra a bajnoki címért küzdhetek.”

Ifjabb Tóth továbbra is Tagai Róberttel versenyez, akivel az utóbbi két-három évben volt idejük összeszokni. Míg a pilóta hétszer már megszerezte az abszolút elsőséget a bajnokságban, navigátora az első ilyenre hajt.