Új sportmodellt fejleszt a következő generációs Focusból a Ford – árulta el a Genfi Autószalonon Derrick Kuzak, a Ford fejlesztési alelnöke. Míg az USA-ban az úgynevezett SVT, Európában az ST modellek szolgálják ki a sportmodellre vágyó ügyfeleket. A nevek valószínűleg megmaradnak, de az autók azonosak lesznek a jövőben. Mint Kuzak elmondta a normál Focushoz hasonlóan ezentúl a sportos kivitelek is világmodellek lesznek. Mint Kuzak elmondta a jövőben is turbómotor kerül a sport Focusba, de jeenlegi 2,5-es motort egy másik direktbefecskendezésesre cserélik.

Újra lehet Capri

Újra lehet Capri


Azt már csak pletykákból tudjuk, hogy Európában továbbra is két sportváltozat lehet. A visszafogottabb ST nagyjából 2012-2013 környékén, majd az igazi fenevad, az RS 2015-ben. Elöbbi nagyjából 250, utóbbi 320 lóerős tejesítménnyel.

Ami igazán érdekes, hogy várhatóan nem készül háromajtós modell a Focusból, miután azt jelenleg is viszonylag kevesen vásárolják, így a sportmodellek is öt ajtóval szerepelnek. Ugyanakkor az első generációs Focushoz hasonlóan a legújabból is lehet ST kombi, ami a jelenlegi kínálatban nincs.   

A legizgalmasabb hírmorzsa viszont az, hogy – ha a Ford vezetése rábólint – a háromajtós helyett egy kupé készülhet a Focus padlólemezét és műszaki megoldásait felhasználva. Ez lehetne az új Capri. A modell megvalósítása azonban még igencsak kérdéses.

350 lóerős Focus RS készül

350 lóerős Focus RS készül


Aki addig is izgalmas Focusra vágyik, az örülhet, hiszen brit lapok úgy tudják, az év végén egy különleges RS kerül piacra. A mindössze 500 darabos sorozat tagjai a mostaninál is erősebb motort kapnak. Nem maradnak ki ugyanakkor a Fiesta vevői sem. A várhatóan jövőre érkező új ST modell 1,6-os turbómotort kap, nagyjából 190 lóerős teljesítménnyel.

Felmerülhet a kérdés, ha az európai sportmodell eljut Ázsiába és Amerikába is, miért ne lehetne Mustang is az egész világon? Egyelőre a Ford az izomautóval nem tervez globálisan, ugyanakkor figyelemmel kíséri a konkurens Chevrolet Camaro európai bevezetését. Ha az sikerrel jár, nem elképzelhetetlen, hogy megváltoztatják döntésüket. Hozzánk persze akkor sem V8-as motorral érkezne, inkább egy V6-os turbóval.