Nem is kezdődhetett volna színesebben a 2010-es rali-világbajnokság. A szezonnyitó svéd ralit követően – ahol hóval, faggyal, küzdött a mezőny – Dél-Amerikában, Mexikó napos murváján mérkőzik meg a mezőny a hétvégén. A svéd ralihoz hasonlóan ezen a terepen is egy év kihagyással rendeznek futamot újra.

Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy felrázták magukat az európai hideg fogságából, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük. A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd. Ahogy általában a murvás ralik esetében lenni szokott elsőként végigmenni az úton hátrányt jelent. Az elsők tisztítják meg az apró golyócsapágyszerű kavicsoktól az utat, jóva nagyobb tapadású pályát biztosítva a mögülük rajtolóknak.

Meleg, por és kaktusz a hétvégén 1

Az esélyesek

A futam abszolút esélyese, a zsinórban negyedik Mexikó Rali-győzelmére törő Sebastien Loeb. Legutóbb is -2008-ban – a svédországi rossz eredmény (már az első napon összetörte autóját és kiesett a versenyből) után sikerült Mexikóban revansot vennie. Ez idén sincs másképp.

“Nem igazán mondható el, hogy a világbajnokság rosszul indult a számunkra a svédországi második hellyel. Nem engedem azonban, hogy Mikko Hirvonen még nagyobb előnyre tegyen szert a ponttáblán. Egy győzelemmel felzárkózhatok” – szögezte le a hatszoros világbajnok.

Az egyéni ponttáblát vezető Mikko Hirvonennek nem lesz könnyű feladata, de ő is nyerni akar:”A világbajnokságban való vezetés bizonyos hátrányokkal is jár, így most én hajtok végig először a rali nyitó napján. A riválisaim így előnyösebb rajtpozíciókkal vágnak neki a versenynek, ami nehézzé teszi a dolgomat, de azért még próbálok harcolni a győzelemért. Nem becsülöm alá a nehézségeket, de nem cserélném el a svédországi győzelmet egy jobb rajthelyért” – nyilatkozta a Ford pilótája. Hirvonen legutóbb csak negyedik lett Mexikóban.

A Ford egyébként mindent megtesz a sikerért. Február végén ötnapos tesztet hajtottak végre Spanyolországban, ám az időjárás közbeszólt: elég hideg volt, így nem igazán tudtak előre felkészülni a várható forróságra.


A győzelemre a két gyári csapat második számú pilótája, Dani Sordo (Citroën) és Jari-Matti Latvala (Ford) is esélyesek. Latvalára különösen érdemes odafigyelni, hiszen két éve az első napot az élen zárta csak autója turbóproblémája miatt esett vissza a második napon. A

Érdemes még megemlíteni Petter Solberg és Sebastien Ogier nevét is, akik még okozhatnak kellemes meglepetést Mexikóban. Mindketten nyerték már meg a versenyt, s mindketten elég elszántak ahhoz, hogy bizonyítsák létjogosultságukat a csapatnál. Kimi Räikkönen a svéd ralin szerezett tapasztalatokkal érkezik Mexikóba, ahol véleménye szerint a korábbinál is gyorsabb lehet, mivel egyenletes a tapadás.

Meleg, por és kaktusz a hétvégén 2

A rali

A rali útvonala szinte ugyanaz, mint az elmúlt négy évben (2005-2008). A központ ezúttal is a cipőgyártás fővárosában, Leónban lesz. A versenyzők összesen 884 kilométert tesznek meg autóikkal, mialatt 354,6 kilométernyi gyorsaságit teljesítenek, 22 szakaszra bontva. A verseny magyar idő szerint pénteken délután fél négykor kezdődik és vasárnap este fél nyolckor van vége.

A mezőny olyan magasságban versenyez majd, ahol Európában már síelni szoktak, így még a raliautók motorjai is levegőért kapkodnak. Az útvonal legmagasabb pontja 2700 méternél lesz, ez az Ortega gyorsasági szakasz, ahol az autók a felhők között száguldanak majd.

(Forrás: Amber PR)