A Hyundai Motor Company bemutatta új, 2,4 literes Theta II GDI erőforrását, a márka első közvetlen befecskendezéses benzinmotorját. A hivatalos bemutatót szakértők körében, a kilencedik Éves Nemzetközi Hyundai-Kia Hajtástechnikai Konferencia résztvevőinek jelenlétében tartották – mert ilyen is van!

A hagyományos szívócső-befecskendezés egyik komoly hátránya, hogy a motor fordulatszámának emelkedésével a szelepnyitvatartási idők lerövidülnek. Így a befecskendezésre rendelkezésre álló idő is egyre kevesebb. A GDI-vel ez a probléma megszűnik. Ezekben a motorokban a befecskendező fúvóka közvetlenül az égésterekbe lövi az üzemanyagpermetet, minden korábbi megoldásnál pontosabb adagolással.

2,4-es négyhengeres

2,4-es négyhengeres

2,4-es négyhengeres


Az üzemanyagot nem egyetlen adagban, hanem több részletre bontva lövik be.  Ezzel a megoldással a katalizátor a korábbinál gyorsabban melegszik, hamarabb éri el üzemi hőmérsékletét, így a károsanyag-kibocsátás hidegüzemben 25 százalékkal csökken.

A GDI technológia jótékonyan hat az üzemanyag-fogyasztásra is, átlagosan 10 százalékkal takarékosabb az ilyen motor, ugyanakkor növeli a motor teljesítményét és forgatónyomatékát (7-12 százalékkal). A 2,4 literes motor 201 lóerőt teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig 250 Nm.

A motor fejlesztése 46 hónapig tartott és 170 millió dollárt költött rá a Hyundai. Az új motor elsőként a közelmúltban bemutatott új Hyundai Sonata motorterében debütál jövő év első felében.