Megerősítette a Renault, visszatér a Gordini. Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a francia gyár legsportosabb modelljeit teszik még különlegesebbé ezen a néven. A munkát a Renault Sport Technologiesre bízták, amely amellett, hogy a World Series by Renault sorozat szervezője, az RS modelleket is fejleszti.

Amédée Gordini 1899-ben született egy évvel azután, hogy elkészült az első Renault. Azután, hogy együléses versenyautókon dolgozott szerelőként, az általa átépített Renault R8-asok megszerezték az 1., a 3., a 4. és az 5. helyet az 1964-es Korzika-ralin, elindítva ezzel egy sikersorozatot. Gordini több mint 200 000 Renault-t alakított át.

Valódi élményautók

Valódi élményautók

Valódi élményautók


Az olasz születésű autóversenyző, Amédée Gordini nevével eddig többek között a Renault 5 Alpine Turbo, Renault 8, Renault 12 modellekből és legutóbb a 2004-ben a Clióból készült Gordini változat.

Az első új Gordini a Twingo RS módosított változata lesz, árulta el a gyár. Azt is biztosra vehetjük, hogy megmarad a különleges kék szín és a két fehér csík, amelyek a motorháztetőről indulva a csomagtartóig futnak. A kocsit november 25-én mutatják be Párizsban.

Ez azonban csak az első a sorban, a gyár megerősítette, jövő nyárra elkészül a Clio Gordini RS is. Amelyet a pletykák szerint talán egy évvel később követ a Megane Gordini RS modell is.