Idén ünnepli 25. születésnapját a BMW M5, 1984-ben az Amsterdam Motor Shown állította ki a nagy teljesítményű szedánt először a bajor gyár. Karosszériája az 535i átalakításából készült kézzel, orrába az M1 sportkocsi motorja került. 286 lóerős teljesítményének köszönhetően kora leggyorsabb szedánja volt, 246 km/órás végsebességgel bírt.

Az M1 3,5 literes hathengeres motorját kapták

Az M1 3,5 literes hathengeres motorját kapták

Az M1 3,5 literes hathengeres motorját kapták


A pletykák szerint a negyedszázados évfordulóra különleges kiadással készül a BMW. Úgy hírlik, épül az M5 CSL. Ez hasonlóan a korábbi M3 CSL-hez, nagyobb teljesítménnyel és kisebb önsúllyal készülne.

A normál változatok 5,0 literes hengerűrtartalmát, a dugattyúk, hajtókarok, főtengely cseréjével 5,5 literre növelik. A V10-es blokk teljesítménye – a kiszivárgott hírek szerint – 550-580 lóerő lehet. Jelenleg szekvenciális sebességváltó szerepel az M5-ben, de a különlegességbe az M3-ashoz rendelhető duplakuplungos automatát párosítják.

Soha nem készültek el

Soha nem készültek el

Soha nem készültek el


A jubileumi M5 vevőinek le kell mondaniuk a tetőablakról, itt ugyanis karbonból készül a felső rész és más karosszériaelemek is. Ugyanebből a könnyű, de merev műanyagból készítik el az alkalmazott versenyülések vázát is, de ezen túlmenően a felnik is az átlagnál könnyebbek. Összességében 50-75 kilót faragnak le a limuzin tömegéből. Ennek köszönhetően pedig gyorsabb lesz, mint az ismert változat.

Mindez persze a gyár bejelentéséig csak elképzelés. Vannak azonban, akik már tudják milyen lesz a különlegesség, hiszen nemrég egy zártkörű rendezvényen megmutatták a kiválasztottaknak. Ha az esemény körítését nézzük, igazi különlegességre számíthatunk, hiszen két eddig hivatalosan be nem mutatott M5 változat adta a díszítést a rendezvényhez.

2011-ben jöhet az ötödik generáció

2011-ben jöhet az ötödik generáció

2011-ben jöhet az ötödik generáció


A különlegesebb az 1989-es Genfi Autószalonra készült M5 kabrió egyik prototípusa. Állítólag a vezetőség egy héttel a kiállítás előtt fújta le a bemutatást, attól tartva, hogy a nyitott ötös túl sok vevőt csábítana el a 3-as Cabriolet-től. Kár érte, 315 lóerős motorjával igazi kultuszautó válhatott volna belőle. Helyette 1992-ben bemutatkozott az első kombi M5.

Ebből a változatból mindössze 891 darabot épített az M GmbH, talán ennek is köszönhető, hogy az 1998-ban érkező új generációs M5-ből nem készült már kombi. Vagyis dehogynem, csak ez sem került sorozatgyártásba. A rendezvényen ennek prototípusát is kiállították.

Reméljük, a jubileumi modell nem kerül lakat alá, s nem kell 10-20 évet várni rá, hogy megismerjük.