Ráncfelvarráson esett át a Volkswagen T5. Az ismertebben Transporter, Multivan, Caravelle és California néven kapható haszonjármű a VW személyautóihoz hasonló külsőt kapott. Ez leginkább az új Polóéhoz hasonló fényszórók alkalmazása. Emellett természetesen a hűtőmaszk és a lökhárító, illetve a hátsó lámpatestek is mások. Egyes modellekben a ködfényszórók kanyarlámpaként is üzemelnek.


Az üzemeltetőknek fontosabb hír a négy új common-rail dízelmotor bevezetése, amelyek tisztábbak és takarékosabbak elődjeiknél. A 2,0 literes TDI erőforrás 84 LE, 102 LE, 140 LE és 180 LE teljesítménnyel vásárolható meg, a tervezők a 115 LE teljesítményű benzines konstrukciót is megtartották a kínálatban.

Igazi érdekesség a legerősebb dízel variáns, miután abban két fokozatban szabályozott biturbó feltöltést alkalmaznak. Ez a technológia eddig a VW személyautóinál sem szerepelt, alkalmazásával 400 Nm nyomaték jelentkezik már 1500-as fordulatszámnál.  További újdonság, hogy a manuális váltó helyett egyes típusoknál duplakuplungos automata is rendelhető. Ugyancsak extrafelszerelésként szerepel a kínálatban az elektronikus szabályzású összkerékhajtás.


A biztonságot a szériában adott hegymenetasszisztens, a dinamikus menetstabilizáló, a féklámpák új villogó funkciója (vészfékjelzés) fokozzák. Az utastér új műszeregységgel, kormánykerékkel, rádiókészülékekkel és navigációs rendszerekkel, kárpitanyagokkal várja a vásárlókat. A szegmens újdonságaként immár a sávváltást segítő rendszert is kérhető.

A járművet a Frankfurti Autószalonon leplezik le szeptemberben, magyarországi bemutatkozása idén novemberre várható.