A Volkswagen felügyelőbizottsága tegnap délután, a Porsche igazgatótanácsa pedig este hagyta jóvá a két cég egyesülésének menetrendjét, amelynek keretében a VW 3,3 milliárd euróért 42 százalékos részesedést szerez a Porsche AG társaságban. A VW 2011-ig fokozatosan olvasztja magába a felvásárlást eredetileg épp fordított irányban kezdeményező, de több mint 10 milliárd euró adóssága miatt erre végül képtelen gyártót.

A Porschével a wolsfburgi konszern palettája  tíz márkára bővül. A cég a VW mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Scania, a SEAT és a Škoda tulajdonosa is. Az új konszern vezetője a volkswagenes Martin Winterkorn lesz. A Porsche ennek ellenére viszonylag nagy önállóságot élvez majd, székhelye nem Wolsfburgban, hanem Stuttgartban lesz.

Van múltja a fúziónak

Van múltja a fúziónak


Az egyesülés egyik érdekes aspektusa, hogy a fúzióval félig-meddig feltámad a VW-t az Audit és a Porsche nevet összekötő Auto Union, amely a 30-as években Ferdinand Porsche által tervezett versenyautóival vált ismertté Európában. A második világháború előtt a cég az Audi, a Horch, a DKW és a Wandrer egyesülésével jött létre, de a háború után csak az Audi tudott új életre kelni. Az Auto Unionnál dolgozó Porsche volt egyébként az első “népautó”, a VW Bogár tervezője is.