2002-ben a Toyota akkori elnöke, Fujio Cho azt tűzte ki célul, hogy 2010 környékére a japán gyártó a globális autópiac 15 százalékát tudhassa magáénak. A cél hét évvel ezelőtt nem tűnt lehetetlennek, hiszen már akkor közel 11 százalékos részesedést mondhatott magáénak a cég, és a növekedés töretlennek látszott, de azóta más szelek fújnak.  

A Toyota a gazdasági válság miatt sem omlott össze, de 60 év után tavaly először könyvelhettek el veszteséget Tokióban, így a terjeszkedés helyett a túlélés kap ezután prioritást, döntött az idén a posztra került új elnök, Akio Toyoda.

Nem szereti a célszámokat

Nem szereti a célszámokat

Nem szereti a célszámokat


“Az elnökünk nem akar számokhoz ragaszkodni, a Toyota nem a 10 vagy 15 százalékról szól. Az elnök nem szereti a számokat, dokumentumokat” – nyilatkozta névtelenül a japán cég egyik vezetője.

A Toyota összesen 10 millió járművet képes gyártani évente, de a 2010. március végéig tartó üzleti évben csak 6,6 milliós eladással számol a tavalyi 7,57 millióval szemben.