Nemsokára elkészül az új Ford Fiesta S2000, a gyár legújabb raliautója. A brit M-Sportnál, április óta fejlesztett versenyautóval indul a Ford a rali világbajnoki futamokon két év múlva.

Loriaux, az agy

Magáncsapatok már építettek Fiesta raliautót
Magáncsapatok már építettek Fiesta raliautót

Elég volt a Ford Focusból

Elég volt a Ford Focusból

Magáncsapatok már építettek Fiesta raliautót
Még másfél évig maradnak WRC-k
Búcsúzik a Focus, jöhet a Fiesta
Elkészülésük után kipróbálja az autókat, de nem versenytempóban, csak hogy megnézze, minden működik-e
A 2,0 literes turbó helyett 1,6 turbó a Vb-n
Már közel 100 Focus WRC készült
Az M-Sport építi a Ford raliautóit
750 millió egy idény a Focus WRC-vel
Három hónap alatt épül egy versenyautó
Szinte mindent egyedileg gyártanak
Ilyen lehet majd a Fiesta S2000
Bábuval szimulálják a versenyzőket
Fontos, hogy a pilóta jól kilásson
A Fiesta R2 átalakító csomag 19000 font
Már van Fiesta raliaautó az M-Sportnál is
Belül ennyi emlékeztet az utcai Fiestára
Akár ötször is áttervezik a komplett autót mire elkészül
A Fiestában kisebb a hely, össze kell tolni az üléseket
Elsőként a bukócsövet tervezik meg és aköré épül az autó
Loriaux kedvence az a Subaru, amivel Richard Burns 2001-ben világbajnoki címet nyert
Varga Zsombor, a Ford PR igazgatója segített összehozni az interjúkat
Wilson nem dumál mellé, meglepően őszinte
Wilson elárulja az árakat is
2011-től nagy szárny lehet a Fiestán
Állítólag erős lett a motorja. Az S2000 szívó kétliteres motorokat jelent, 275 LE körül
Számítógépen már kész a futómű
Ez még nem a gyári S2000, de jól repül
Fotó megosztása:
Állítólag erős lett a motorja. Az S2000 szívó kétliteres motorokat jelent, 275 LE körül

Állítólag erős lett a motorja. Az S2000 szívó kétliteres motorokat jelent, 275 LE körül

Állítólag jó lett a motor,  275 LE körül tud


A Fiesta S2000 mögötti agy Christian Loriaux, a z M-Sport technikai igazgatója, aki 2001-től tervez Focus WRC-ket. Loriaux nagyágyú a ralisportban, a négy éve elhunyt Richard Burns az általa tervezett Subaru Impreza WRC-vel nyert ralivébét 2001-ben.

Száműzött anyagok

A Fiesta S2000-hez negyvennél több bukócsőszett közül választották ki a fejlesztők a megfelelőt, gyakorlati teszteknek is alávetve a védőeszközt. Költségcsökkentési okokból az FIA megtiltotta titánium és szénszálerősítésű műanyagok használatát, ami az S2000-es Fiestát is érinti. Az autó augusztus végére állhat össze, akkortól tesztelik majd a pilóták.