Bár szerkesztőségünk pár hete premier előtt már alaposan kipróbálta a Nissan luxusmárkájának nemesen egyszerű, mégis fantasztikusan tökéletes-közeli autóját, és a szalont is átadták már egyszer, most újrabootolt az Infiniti Magyarországon. Elmentünk, de megvalljuk őszintén, nem a szalonra voltunk kíváncsiak, inkább a G37 Coupéra.

Teli tankkal a garázsba

Egyszerű, puritán luxus

Egyszerű, puritán luxus


Mégis a szalon és a szerviz szolgáltatásainak bemutatásakor maradt inkább tátva a szánk. Egy Infinitivel kiállva a szalon kapuján nem kell attól tartanunk, hogy a kocsi nem gurul el a legközelebbi benzinkútig sem, mint régen a Merkúrnál átvett Zastava.

A kocsikat teli tankkal adják át, 98-assal feltöltve persze, hisz így pár lóerővel többet tud leadni a motor, mintha csak 95-öst inna. Be se kell érte menni a szalonba: a kereskedés tréleren kiviszi a kocsit az ügyfélhez és beállítja a garázsba.

Japán luxus a Hősök terén

Japán luxus a Hősök terén


Szervizlátogatás után is rátankolnak legalább negyed tankot a kocsikra. Nem ám akárhol! A tulajt kifaggatják, hogy inkább a Shellben, ÖMV-ben, MOL-ban hisz, és kedvenc kútján dübbentik meg a tankot. Ez a luxus, nem a fa meg a bőr!

A magyar szalonban új Infinitit vásárlóknak járó assistance szolgáltatás keretében a lerobbanás után csak felébe kerül a szálloda. Sőt, az ottani szolgátatások (fodrász, manikűr, masszázs) felét is állja az Infiniti. (A pornócsatornát nem kérdeztük meg, de alighanem azt is.)

Jól tart és kényelmes

Jól tart és kényelmes


Persze nem csak a szolgáltatások, a kocsik se rosszak. A rövid kör a négykerék-kormányzásos (a Laguna GT rendszerével rokon, de nem ugyanaz a rendszer), 320 lovas luxuskupéval maradandó élmény volt. A nagy forgalomban nem sikerült kipróbálni, mit tud igazból, de az biztos, hogy nagyon nyugodt, mindig bőséges tartalékokkal rendelkező autó.

Szép a hangja, erős, a modern motor alig szennyez, méretéhez képest keveset eszik. Önzáró differenciálmű, kemény, sportos futómű, gondosan hangolt kipufogórendszer teszi még élvezetesebbé a Coupét.

Nem baj, ha fúj rá a szomszéd

300 lóerő, 360 Nm

320 lóerő, 360 Nm


Az autó egyetlen hibája, hogy  nem nyitható a hátsó ablak, igazán szép és nemes kupék ezt azért szokták tudni. No sebaj, cserébe viszont az Infinitit nem pöttyözi ki a rozsda a felverődő kavicsok helyén: műgyantatartalmú önjavító lakkrétege nem pattan meg egy-egy szilánk nyomán.

Zárásként álljon itt a gyártó mottója: ha a szomszédodnak nem tetszik az Infinitid, akkor jó munkát végeztünk! És valóban, ezek a kocsik nem simulnak be a tömegbe, bizony kilógnak a sorból. Szerintünk jól teszik.