Nem jelentene valódi megoldást a Margit híd kiváltására a pontonhíd – közölte Nyáry Krisztián, a fővárosi önkormányzat kommunikációs igazgatója, a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésén elhangzottak nyomán. Mint emlékezetes felvetődött, hogy egy pontonhíd felállításával segítenék a felújítás miatt kieső Margit híd forgalmának átvezetését a Dunán.

A városvezetők szerint viszont az ideiglenes hídon óránként csupán 100-200 autó hajthatna át, míg a Margit hidat naponta átlagosan több mint 50 ezer autó használja. Ugyanakkor nem mindig lehetne használni az átkelőt, hiszen a sűrű nemzetközi hajóforgalmat nem lehet korlátozni, a pontonhíd rendszeres nyitása és zárása pedig tovább csökkentené a híd áteresztő képességét. A híd nyitása és zárása is egy-egy órát vesz igénybe.

További probléma, hogy a hídra az alsó rakpartokról lehetne fel-, illetve lejutni, ahol emiatt folyamatos dugók alakulnának ki. Nem mellékesen pedig rendkívül drága lenne a híd felállítása és üzemeltetése. A honvédség számítása szerint egy évre 7 milliárd forintba kerülne, de hasonló nagyságrendű egyéb járulékos karbantartási költség is kapcsolódna.

A Margit hidat augusztus 21-én zárják majd le az autósforgalom elől, várhatóan egy évre. Az átkelőn nem áll le a villamosforgalom és gyalogosan, valamint biciklivel is át lehet jutni rajta. Ugyanakkor a megkülönböztető jelzést használó járművek és a taxik is használhatják.

A felújításhoz kapcsolódóan mindkét hídfőjénél új forgalmi rend lép majd életbe a felújítás alatt és új jelzőlámpás csomópont is épül a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében.