Augusztus 21-én lezárják a Margit hidat Budapesten, amelyen napi 56 ezer autó hajt át. Tehát lesz probléma bőven. Az utóbbi napokban vetődött fel, hogy talán egy szükségmegoldással segíteni kellene a járművek átjutását a Dunán.

A Margit híd helyettesítésére szóba került a pontonhíd, amely azonban 7 milliárd forintba kerülne a tervezett egyéves időszakra. A Népszabadság viszont úgy tudja, felmerült, hogy ún. utászhidat alakítsanak ki.

A lap beszámolója szerint Varsóban a belvárosi Poniatowski híd rekonstrukciójának idejére 1985 tavaszán állított össze a hadsereg egy utászhidat. Ám az annyira bevált, hogy csak 15 év múltán, 2000 szeptemberében bontották szét.


Az utászhíd előnye, hogy szétbontás nélkül is képes a hajók átbocsátására és mivel nem kell állandóan szét-, illetve összeszerelni, az üzemeltetéséhez nincs szükség nagy létszámú személyzetre. A Margit híd esetében felvetett pontonhíd esetében 480 fős személyzetről volt szó. Nemcsak a kisebb létszám csökkenti az árát, de az előre gyártott, összecsavarozható elemekből épülő szerkezet részeit későbbi híd- vagy felüljáró-építkezéseknél is fel lehet használni.

Ugyanakkor az irányonként egy-egy sávos átkelő sem valósulhatna meg pillanatok alatt, Lengyelországban száz nap alatt épült fel.

Forrás: Népszabadság