Áfa nélkül 20,8 milliárd forintért (kb. bruttó 26 milliárd) a Strabag-Hídépítő konzorcium újítja fel a Margit hidat – szivárgott ki a Fővárosi Közgyűlés pénzügyi és közbeszerzési bizottsága keddi zárt üléséről. A 13 fős bizottság néhány nap múlva teszi közzé hivatalosan a közbeszerzési eljárás eredményét.Ez persze közel sem jelenti azt, hogy 2011 nyarán is ezt az összeget halljuk majd.

A Fővárosi Közgyűlés ez eredeti költségvetésében 13 milliárd forintot tervezett a hídfelújításra, de a pályázók beadványainak kibontása után kiderült, hogy sokkal többért vállalják a kivitelezők.


Ezért más építkezések elhalasztásával, átütemezésével július végén újabb 17,1 milliárd forintot biztosított a Margit híd felújítására az önkormányzat.

A Margit híd a felújítása  – kisebb csúszás után – augusztus első hetében a vízcsőcserével kezdődik. A híd teljes lezárásával megvárják az augusztus 20-i ünnepségeket, és a tervek szerint másnaptól zárják le a hidat a személyautó-forgalom elől. A tervek szerint nagyjából egy évig marad így, ebben az időszakban a tömegközlekedési járművek, így a villamosok is  – kisebb szünetekkel – közlekednek. Átmehetnek majd a taxik és a megkülönböztető jelzéssel haladójárművek használhatják. Az utóbbi napokban felmerült, hogy esetleg pontonhíddal csökkentenék a többi híd terhelését.


A végleges átadást 2011 márciusára tervezik, amikorra nemcsak kissé kiszélesítik és kiegyenesítik a hidat – eltüntetve a mostani erősebb kanyart -, de kerékpárutat, gyalogátkelőhelyet is kialakítanak rajta, miközben visszaállítják a második világháború előtti arculatát. A munkálatok során szinte teljesen megújul az 1876-ban átadott híd. Budapest második állandó hídján kicserélik a vasbeton pályalemezeket, új korlátokat és díszvilágítást alakítanak ki. Eltüntetik a híd két oldaláról a sok-sok oszlopot, ehelyett a villamosok felsővezetéke egy középső oszlopsoron függ majd.