2009-ben kevesebbet költhet a fenntartási munkálatokra az Állami Autópálya Kezelő Zrt.. A költségvetési megszorítások miatt tavalyhoz képest 4,1 milliárd forinttal kevesebbet, várhatóan nettó 3,3 milliárd forintot fordít a cég a gyorsforgalmi úthálózat fenntartására.

A tervek szerint a fenti összeg nagy része, 1,7 milliárd forint jut burkolatfelújításra, közel 800 millió forint hídfenntartásra és 380 millió forint az úttartozékok rekonstrukciójára, a fennmaradó összeg pedig az egyéb fenntartási feladatokat fedezi.

Három jelentősebb beruházás szerepel az idei programban. Az első az M0 autóút déli szektorának bővítésével kapcsolatos. Ide tartozik az M0 autóút M0-M7 és diósdi csomópontjának felújítása, valamint néhány erősen nyomvályúsodott pályaszakasz javítása. Ezek kivitelezése már elkezdődött, a munkák befejezése decemberre várható.

Ugyancsak nagy feladatnak számít az M2-es autóút nagyfelületű burkolatjavítása a 22-32,7 km-szelvények között, melynek során a szakasz kopórétegét cseréli ki a kivitelező. A jelentős forgalomkorlátozással járó munkálatok szeptemberben kezdődnek és várhatóan október végéig tartanak.

Több szakaszon folytatódik tovább az M3-as autópálya burkolatfelújítása, ezek összességében szintén jelentős beruházásnak számítanak a 18,5 – 21,3 és a 96,5 – 99 km-szelvények között a bal pályán.

Idén is folytatódik az ÁAK Zrt. hídfelújítási programja. Ennek keretében 2009-ben a társaság szakemberei 6 db hídon terveznek teljes körű, illetve részleges beavatkozásokat.

A munkálatok lebonyolításának időpontjait a tervkészítők a Forma-1 Magyar Nagydíjához igazítva állapították meg, így a verseny idején nem lesz olyan építkezés, amely a hazai gyorsforgalmi úthálózaton jelentős forgalomkorlátozással járna.