A Honvédelmi Minisztérium vizsgálja annak lehetőségét, hogy megvalósítható-e a felújítandó Margit híd ideiglenes kiváltása katonai pontonhíddal. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes kereste meg azzal az elképzeléssel Dr. Szekeres Imre honvédelmi minisztert, hogy egy ideiglenes pontonhíd létesítésével lehetne segíteni a budapesti gépkocsiforgalmat a rekonstrukció ideje alatt. A Margit hídon naponta 56 ezer autó hajt át.

Mint a Honvédség gyors vizsgálatából kiderül, az elképzelés számos problémát vet fel. Főként azért, mert a pontonhíd katonai járművek és technikai eszközök alkalmi átkelését biztosító szerkezet és nem pedig huzamosabb ideig, állandó civil forgalom céljából működtetett konstrukció.


Ezért nem is rendelkezik a civil forgalom lebonyolításához szükséges forgalombiztonsági berendezésekkel, illetve közvilágítással sem. Ugyanakkor az alacsony padozatú járművek  – pl. autóbuszok – nem tudnak rá fel- és lehajtani.

Egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, erre kiképzett személyzetre van szükség. Ez a vizsgálatok szerint, a szükséges váltásokkal együtt minimálisan 480 főt igényel folyamatosan, a híd működtetésének teljes időtartama alatt. A Dunán zajló nemzetközi hajóforgalom miatt a pontonhíd nem üzemelhet folyamatosan, azt naponta többször, nappal és éjszaka meg kell bontani, és újra össze kell szerelni.

A pontonhíd létesítésének és üzemeltetésének számos költségvonzata van. Az építéshez és működtetéshez szükséges különféle honvédségi technikai eszközök üzemóra, karbantartási és javítási költségei, a személyi, elhelyezési, élelmezési és szállítási kiadásai.


Az előzetes számítások szerint a híd működtetésének összköltsége egyetlen napra mintegy 20 millió forint. Vagyis az egyéves lezárást figyelembe véve ez nagyságrendileg 7 milliárd forint. Ám ez az összeg a Honvédség szerint nem tartalmazza az eszközök közép- és nagyjavításainak és évszaki felkészítésének költségeit. A Margit híd felújításának költségeit nagyjából 30 milliárd forintra teszik most, de pontos adatot egyelőre nem tudni.

A szocialista főpolgármester-helyettes nemcsak pontonhidat létesítene, de ideiglenes városszéli P+R parkolókat tervez és újabb buszsávokat jelölne ki, hogy a Margit híd felújításának egy éve alatt minél kevesebb kellemetlenséget kelljen elviselniük a budapestieknek.