A Ford-csapat gyári raliautóit építő és versenyeztető M-Sport megépítette az új Fiesta raliváltozatát. A kocsit Szardínián mutatták be, ahol a rali-világbajnokság aktuális futamát rendezik. A versenyen hivatalosan egyelőre még nem indul, de előfutóként részt vesz.

Mint azt a helyszínen Malcolm Wilsontól, a Ford csapatvezetőjétől megtudtuk, az autó elkészítése kézenfekvő volt.

Állítható futómű is jár hozzá

Állítható futómű is jár hozzá

Állítható futómű is jár hozzá


“Rendkívül népszerű a korábbi Fiesta ST alapjaira épült versenyautó is: 27 országban versenyeznek vele, több mint 300 átalakító készletet adtunk el hozzá. A korábbi Fiesta képes volt abszolút 25. helyet elérni rali-világbajnoki futamon, ami rendkívüli teljesítmény egy ilyen apró modelltől” – mondta az M-Sport tulajdonosa.

“Ezek után egyértelmű, hogy az új Fiesta megjelenésével ebből az autóból is készítünk versenyautót, amely a korábbi nyomdokaiba léphet. Miután az új Fiesta a Ford első globális modellje (a világ minden táján szinte azonos formában kerül piacra – a szerk.), így gyakorlatilag mindenhova tudjuk szállítani a versenyautót.”

A Fiesta R2 az utcai Fiesta Sportra épül, így látványra is nagyon hasonló. Műszakilag a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályainak megfelelő. Motorját a szériamodell 1,6-os benzinmotorjából fejlesztették, amely normál helyzetben 120, itt az átalakítások után 163 lóerős. Nem csoda, hogy könnyedén viszi az alig egytonnás kasztnit.

Matthew Wilson teszteli

Matthew Wilson teszteli

Matthew Wilson teszteli


Ahhoz, hogy ezt a teljesítményt elérjék, kicserélik a szívó- és a befecskendezőrendszert, de a kipufogó is más, ugyanakkor a motorban a dugattyú, a hajtókar és a főtengely is új. A blokk maximális nyomatéka 182 Nm, amelyet a sorozatgyártású modellhez hasonlóan ötfokozatú, ugyanakkor szekvenciális sebességváltó visz az első kerekek felé, de nem hiányzik az önzáró differenciálmű sem.

A gyors kanyarvételeknél kiemelt szerepe van a futóműnek, amely az R2-ben a pálya és a pilóta stílusához állítható. A rövid fékútról nagy teljesítményű versenyfékek gondoskodnak.

Miután az M-Sport egy családi vállalkozás, ki más tesztelhette volna a Fiesta R2-öt, mint Matthew Wilson, a csapatvezető fia, aki amúgy a rali-világbajnokságon versenyez. Mint elmondta, az ilyen modellek arra jók, hogy minél több gyártót vonzzanak a raliba, hiszen jól hirdethetik a vállalatot. Közforgalomban is kapható autók versenyezhetnek egymás ellen kisebb átalakítás után. Majd hozzátette: “Az új Fiesta R2 remek autó, versenyképes.”