Ahogy azt korábban sejtettük a Bugatti, a márka alapításának 100. évfordulójára négy különleges modellt mutatott be a Villa d’Este Concorso d’Eleganza luxusautó kiállításon.

Mindegyik Veyron egy-egy versenyzőnek állít emléket, aki a II. világháború előtt a Bugatti Type 35 versenyautóval ért el sikereket. Ugyanakkor a centenáriumi sportkocsik a Type 35-ről is szólnak, amely nemcsak a Bugatti, de általánosságban is az egyik legsikeresebb versenyautó, 2000 versenyt nyert tíz év alatt.

1000 lóerős jubileumi sportkocsik 1
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 2

1000 lóerős jubileumi sportkocsik

1000 lóerős jubileumi sportkocsik 18
A király visszatért! Ünnepeljük együtt a trónra lépést!
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 20
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 21
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 22
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 23
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 24
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 25
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 26
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 27
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 28
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 29
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 30
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 31
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 32
Fotó megosztása:
1000 lóerős jubileumi sportkocsik 33


Persze arra is van magyarázat, hogy tudott 3650 nap alatt 2000 sikert elérni a kocsi. A Bugatti ugyanis nemcsak utcai, de versenyautókat is árult, amelyekkel szerte a világban vettek részt futamokon, egyszerre több helyen is sikert elérve. Összességében 350 Type 35 készült.

Műszaki szempontból nem nyújtanak többet a most bemutatott Veyronok, mint normál testvéreik. 8,0 literes V16-os motorját négy turbó lélegezteti, teljesítménye így eléri az 1001 lóerőt. A hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelt csodaautó négykerék-hajtású, csúcssebessége 407 km/óra. Hasonlóan megdöbbentő a gyorsulása is, hiszen 2,5 másodperc alatt eléri a százas tempót, de egy 0-300 km/órás sprint sem tart tovább 16,7 másodpercnél.

1000 lóerős jubileumi sportkocsik 34


Ugyanakkor megjelenésében különleges és egyedi a négy Veyron, mindegyik az adott versenyző hazájának versenyszínét kapta. Megjelenésük követi az eredeti autók külső-belső kialakítását. A francia Jean-Pierre Wimille autója kék, az olasz Achille Varzié vörös, az angol Sir Malcolm Campbellé zöld és végül a fehér Hermann zu Leiningen szülőföldjét, Németországot jelképezi.

A négy szín mellé fényezetlen, polírozott alumínium sárvédők, ajtók és tükörházak, valamint vörös féknyergek társulnak, ugyanakkor a kézzel varrott bőrbelsőn feltűnik a versenyzők neve.

Ezzel már öttagúvá bővül a 100. évfordulóra kiadott modellek száma, hiszen Genfben már láttuk a Veyron Bleu Centenaire-t , sőt várhatóan idén további két különleges Bugattival bővül a sor.