Ahogy azt korábban sejtettük a Bugatti, a márka alapításának 100. évfordulójára négy különleges modellt mutatott be a Villa d’Este Concorso d’Eleganza luxusautó kiállításon.

Mindegyik Veyron egy-egy versenyzőnek állít emléket, aki a II. világháború előtt a Bugatti Type 35 versenyautóval ért el sikereket. Ugyanakkor a centenáriumi sportkocsik a Type 35-ről is szólnak, amely nemcsak a Bugatti, de általánosságban is az egyik legsikeresebb versenyautó, 2000 versenyt nyert tíz év alatt.


Persze arra is van magyarázat, hogy tudott 3650 nap alatt 2000 sikert elérni a kocsi. A Bugatti ugyanis nemcsak utcai, de versenyautókat is árult, amelyekkel szerte a világban vettek részt futamokon, egyszerre több helyen is sikert elérve. Összességében 350 Type 35 készült.

Műszaki szempontból nem nyújtanak többet a most bemutatott Veyronok, mint normál testvéreik. 8,0 literes V16-os motorját négy turbó lélegezteti, teljesítménye így eléri az 1001 lóerőt. A hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelt csodaautó négykerék-hajtású, csúcssebessége 407 km/óra. Hasonlóan megdöbbentő a gyorsulása is, hiszen 2,5 másodperc alatt eléri a százas tempót, de egy 0-300 km/órás sprint sem tart tovább 16,7 másodpercnél.

1000 lóerős jubileumi sportkocsik 3


Ugyanakkor megjelenésében különleges és egyedi a négy Veyron, mindegyik az adott versenyző hazájának versenyszínét kapta. Megjelenésük követi az eredeti autók külső-belső kialakítását. A francia Jean-Pierre Wimille autója kék, az olasz Achille Varzié vörös, az angol Sir Malcolm Campbellé zöld és végül a fehér Hermann zu Leiningen szülőföldjét, Németországot jelképezi.

A négy szín mellé fényezetlen, polírozott alumínium sárvédők, ajtók és tükörházak, valamint vörös féknyergek társulnak, ugyanakkor a kézzel varrott bőrbelsőn feltűnik a versenyzők neve.

Ezzel már öttagúvá bővül a 100. évfordulóra kiadott modellek száma, hiszen Genfben már láttuk a Veyron Bleu Centenaire-t , sőt várhatóan idén további két különleges Bugattival bővül a sor.