Elkészült az Audi A4 2.0 TDI e, a német modell igazán takarékos modellje. Figyelmes olvasóink emlékezhetnek rá, hogy már írtunk erről a kocsiról, nem is egyszer. Tanulmányautóként különféle konfigurációkkal láttuk 2007 őszén Frankfurtban, majd egy évre rá a Párizsi Autószalonon is. Az immár sorozatgyártású változat sokkal inkább az első tanulmányhoz áll közelebb.

Itt még tanulmányként

Itt még tanulmányként


A 136 lóerős dízelmotorral és hatfokozatú, manuális váltóval szerelt Audi 9,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 215 km/óra. Az új TDI e változat átlagfogyasztása 4,6 liter, amihez 119 gramm/kilométer CO2-kibocsátás tartozik. Ezek az adatok a szedánra vonatkoznak, ugyanakkor kombi karosszériával is elérhető a takarékos A4, ott 4,9 literes fogyasztást és 129 g/km szén-dioxid-kibocsátást ad meg a gyár.

Ahhoz, hogy az Audi A4 2.0 TDI e alacsony üzemanyag-fogyasztást realizáljon, számos változtatást végeztek a normál A4-hez képest. Amellett, hogy áthangolták a motort, hosszabb áttételű sebességváltóval szerelik, nem hiányzik ugyanakkor a Star&Stop rendszer sem, amely önmagában képes 0,2 literrel csökkenteni a kocsi fogyasztását.

A koncepció 3,99-et fogyasztott

A koncepció 3,99-et fogyasztott


Ezenfelül sok más részlet is besegít. A csökkentett ellenállású, 16 colos abroncsok, a fékezéskor az energia-visszatáplálás, az alacsonyabbra ültetett karosszéria, a csökkentett hűtőnyílások mind-mind részt vállalnak.

Ugyanakkor a gyártó kiemeli, hogy nagyon fontos a vezető szerepe a takarékoskodásban. Ezért a fedélzeti számítógép a műszerfalon tippeket ad a spórolós vezetéshez, jelzi pl. a legoptimálisabb fokozatot. A sofőr vezetési stílusa 30 százalékkal befolyásolhatja az átlagfogyasztást.

Utóbbi igaz a normál autókra is!