Folytatja a márka arculatának teljes átrajzolását a Subaru. Az Impreza után a Legacy is egy teljesen új karakter. New Yorkban bemutatkozott az új modell.

A 2003-ben bemutatott kivitelt váltó Legacy egyvalamiben nagyon hasonlít elődjéhez, biztosan megosztja majd az embereket, a formavilág azonban már nem olyan különleges, mint korábban, sokat konformizálódott.

Elektronikus kéziféket kapott
Elektronikus kéziféket kapott

Itt az új Subaru Legacy

Itt az új Subaru Legacy

Elektronikus kéziféket kapott
Sportos hangulatú
A GT-ben 265 lóerős motor van
A boxer motor és az összkerékhajtás marad
Elódjéhez képest nagyobb
Megnőtt a lábhely
Parktikus
Fotó megosztása:
Elektronikus kéziféket kapott

Elektronikus kéziféket kapott

Elektronikus kéziféket kapott


Ez persze a márka rajongóinak lehet rossz, de a hagyományos vevőkhöz – és ők vannak többen – sikeres út lehet. Az ötödik generációs Legacy azonban más tekintetben folytatja a hagyományokat, hiszen marad a szimmetrikus összkerékhajtás és a hosszában beépített boxermotor is. A mostani az amerikai változat, de várhatóan szinte ugyanilyen lesz az európai is.

Az új Legacy 35 milliméterrel hosszabb, vagyis 4,7 méter, ugyanakkor 90 mm-rel szélesebb és 60 mm-rel magasabb, mint elődje. Ugyanakkor a hossznövekedésnél is jobban bővül a tengelytávolság, most 8 centivel hosszabb, 2750 mm. Ezzel párhuzamosan a csomagtartó is tágasabb, használhatóságát tágasabb nyílás segíti.

A boxer motor és az összkerékhajtás marad

A boxer motor és az összkerékhajtás marad

A boxer motor és az összkerékhajtás marad


Észak-Amerikában három változattal indul a Legacy értékesítése, mindegyikbe boxermotor kerül. A leggyengébb a 2,5 literes szívómotor, azonban egyedül a 170 lóerős blokk kapható a japán gyár új fejlesztésű, fokozatmentes, automata váltójával. Ez a blokk a GT változatban turbófeltöltővel gazdagodik, ami jelentősen növeli a teljesítményét. A 265 lóerős változat sportosságát hangsúlyozza, hogy hatfokozatú, manuális váltó tartozik hozzá.

Egész más igényeknek felel meg az R csúcsváltozat. Bár 3,6 literes motorja csak 256 lóerőt teljesít, itt sokkal inkább a kifinomultság számít. Ötfokozatú automatával szállítják. Természetesen mindhárom változat a Subarutól megszokott módon négykerék-hajtással készül.