Valami olyasmit kínál a B&B a Volkswagen Eoshoz, amit eddig a Ferrari- és Lamborghini-modelleknél szoktunk meg, 500 lóerős motort. A VW-csoport termékeire szakosodott tuningcég a Győrben készülő 2,0 TFSI motort vette munkájához alapul. A 200 lóerős, turbófeltöltős blokkot több lépcsőben erősítették fel.

Már a 360 lóerős első fokozat sem mondható éppen gyengének, de választható 400 és 450 lóerős variáns is. Ez azonban még nem a csúcs, a B&B szakemberei ugyanis egészen 500 lóerőig csavarták fel a teljesítményt is, miközben a maximális nyomaték 650 Nm-ig kúszott fel. A gyártó nem árulta el, hogy ehhez mi mindent cserélnek ki a motorban – a turbó, az intercooler, az üzemanyagpumpa új -, de ne legyenek kétségeink, ezeken túlmenően is kevés lehet benne a gyári elem.

300-as tempóra is képes

300-as tempóra is képes

300-as tempóra is képes


Az azonban nem kétséges, hogy ekkora teljesítmény szinte bármiből sportkocsit farag, s így tesz az Eosszal is. A Volkswagen kabriója az 500 lovas motorral mindössze 4,2 másodperc alatt gyorsul százra, egy 0-200-as mutatványhoz is elég 13,5 másodperc. Ugyanakkor a B&B Eos belépett a 300-asok klubjába is, hiszen a végsebessége 308 km/óra.

Azért, hogy a szuper-Eos biztonságosan használható legyen, állítható sportfutóművel és nagy teljesítményű fékrendszerrel is ellátták. Felnikből 18-19 colosak választhatók, mialatt a kupé-kabrió új ruháját egy másik vállalkozás, a Caractere szállítja.