650 lóerős teljesítményével nem épp játékszer a Gumpert Apollo. A cégtulajdonos Robert Gumpert, az Audi Sport korábbi vezetője azonban még többet akar, ezért a soron következő Genfi Autószalonon bemutatja az Apollo Speedet.

Ebbe is az Audi 4,2 literes motorja kerül két turbóval megtámogatva, de immár 700 vagy 800 lóerős teljesítménnyel. A V8-as blokk nyomatéka ezzel párhuzamosan 875 illetve 900 Nm-re emelkedik. Mintha az eredeti 850 nem lett volna már elég!

Az Apollo normál változata 650 lóerős

Az Apollo normál változata 650 lóerős

Az Apollo normál változata 650 lóerős


Ha pilóta ügyesen rajtol a hátsókerék-hajtású Apollóval, az képes 3 másodperc után elhagyni a százas tempót. (650 LE) Ennél vannak jobb sprinterek, de 0-200-as mutatványt kevesen hozzák 8,9 másodperc alatt. Az Apollo végsebessége pedig meghaladja a 360 km/órát.

Pontos adatot nem ad meg a német gyártó, tekintve, hogy a csúcstempó függ a teljesítménytől, a választott áttételtől, az egyes országokra szabott kialakítástól és a vevő igényeitől. Minden egyes Apollo egyénre szabva, kézzel épül. Klímát vagy CD-játszót is csak külön kérésre szerelnek be, de minek is ilyen súlyfelesleg egy száguldásra épült járgányba. A levehtő kormánykerék, a versenyülések és a hatpontos biztonsági övek fontosabbak. 

Az utastér versenyautós

Az utastér versenyautós

Az utastér versenyautós


A márciusban leleplezésre kerülő Speed módosított ruhába bújik. Egy centivel alacsonyabbra szabták a kasztnit, amelyet kéttónusú festéssel fújnak le a bemutatóra. Átalakították a padlólemezt, de egy állítható spoilerrel is felszerelik a gépet, amelyre még új hátsó lámpákat is szerelnek.

A mindössze 1200 kilogrammos Apollo nem olcsó mulatság, alapára 301 ezer euró (91 millió forint), de ha valaki a Speedet akarja megszerezni, még inkább a zsebébe kell, hogy nyúljon.