2015-re átlagosan 30 százalékkal csökkenteni akarja autói üzemanyag-felhasználását a Mazda. Azért, hogy ezt elérje, kifejlesztett egy új start-stop rendszert, de tovább dolgozik autóinak könnyebbé tételén is.

A japán vállalat egy olyan új műanyag-fröccsöntési technológiát dolgozott ki, amely a felhasznált műanyagok tömegének csökkentése mellett megőrzi azok erejét és merevségét. Az új eljárás nemcsak az elemek tömegét, hanem az alapanyagként használt műanyag gyanta felhasználását is 20-30 százalékkal csökkenti, ami ezáltal a CO2-kibocsátást is mérsékli. Ez a fröccsöntési eljárás a járművekben felhasznált valamennyi műanyag elemhez alkalmazható.

Persze nem újdonság a Mazda “vonzódása” a spéci műanyagokhoz, hiszen nemrég együttműködési megállapodást írt alá a Hirosimai Egyetemmel a cég, hogy bioműanyagot fejlesszenek ki.

A mostani technológia addig is tovább viszi a Mazda súlycsökkentési stratégiáját, aminek köszönhetően az új Mazda2 és Mazda6 – az egyre nagyobb és nehezebb autókat előállító iparági trenddel szemben – könnyebb és takarékosabb, mint elődei.