Folytatódik a negatív tendencia az európai autópiacokon. Összesen 780 301 db autó kelt el Európában augusztusban. Ez azt jelenti, hogy augusztusban 15,5 százalékkal, azaz több mint 143 ezer darabbal kevesebb autó fogyott, mint egy éve ugyanekkor.

Ennek hatására 2008 első nyolc hónapját összevetve a tavalyi számokkal, 3,8 százalékos mínuszt láthatunk. 2008-ban 10 233 544 új autó talált gazdára Európában eddig. Szakértők a magas üzemanyagárakat és az egyre romló általános gazdasági helyzetet hozzák fel magyarázatként.

Mindez azt eredményezi, hogy Európa 10 legjelentősebb autógyártója közül csak egy tud idénre pozitív mérleget felmutatni. A FIAT 12 ezer darabbal (1,8%) van beljebb, mint tavaly augusztus végén.

Továbbra is a Volkswagen az első a márkák versenyében, amely már átlépte az egymilliós darabszámot, de 2,3 százalékos mínuszban van, ahogy a második Ford (854 ezer db.) és a harmadik Renault (783 ezer db.) is. A legnagyobb vesztes a Toyota, amely közel 90 ezerrel (13,9%) kevesebb autót adott el idén.  

A mostani hatások már a Volkswagen Golfot is meglegyintették. Az utóbbi időben kiemelkedően kelendő autóból tavaly augusztushoz képest 8,7 százalékkal kevesebb, 26 858 darab fogyott. Persze ezzel is toronymagasan a legkelendőbb modell Európában, és 2007 első nyolc hónapjához viszonyítva még 12,6 százalékos pluszban van. Több mint 318 ezer Golf kelt el augusztus végéig.

Öröm az ürömben a Volkswagen csoport számára, hogy az új A4 fantasztikusan fogy. Augusztusban a második legkeresettebb modell lett. A tavalyihoz képest közel 50 százalékos növekedést bemutatva, prémiumtermék létére, olyan autókat előzött meg, mint a Peugeot 207 vagy a Ford Focus. 

Forrás: JATO