Bob Lutz, a General Motors alelnöke úgy nyilatkozott az Automotive Newsnak, a problémát az okozza, hogy a modell bemutatása óta 500 dollárral többe kerül a kocsi az árfolyamváltozások miatt. Az amerikai Astrák ugyanis Hollandiában készülnek, onnan exportálják őket az USA-ba. Mint a vezető rámutatott, így már nem hoz elég hasznot az Astra amerikai értékesítése.
Pedig európai szemszögből még mindig igencsak olcsó odaát, hiszen 2,8 millió forintos alapáron (erre kerül az államonként eltérő áfa kb. 10 %) lehet hozzájutni. Ezért a pénzért azonban ne holmi fapados változatot képzeljünk, hiszen 1,8-as (140 LE) motorral szerelik, az alapfelszereltségéhez hozzátartozik a hat légzsák, a CD-lejátszó, az elektromos ablakok és a központi zár is. Magyarországon egy ilyen autó 4,3 milliótól vehető meg.
A probléma abból fakad, hogy az eredeti tervek szerint 15,5 ezer dolláros áron akarta árulni az autót a GM, de azóta az euró sokat erősödött. Összehasonlításképp: az USA-ban készülő Ford Focus jelenleg kétezer dollárral olcsóbban megvehető az Astránál.