Furcsa szerzet a BMW-től 2 Tavaly, amikor Norbert Reithofer, a BMW vezetője felvázolta a vállalat terveit, elárulta, hogy sorozatgyártásba kerül a Progressive Activity Sedan (PAS). Most az is kiderült, 2009-ben a Frankfurti Autószalonon leplezik majd le a kocsit.

Bár tudjuk, hogy kupé szabadidőautót elsőként a Ssangyong épített, de igazán a BMW X6-tal lett híres ez a forma, most ismét egy új kategória születhet a PAS-szal.

Bár sedannak hívják, ezt ne kapcsoljuk a hasonló magyar szóhoz, mert az autó sokkal inkább emlékeztet majd egy ferdehátúra vagy kombira, mint lépcsőshátúra. Formai jegyeit egyfelől az X6-ostól, illetve a nemrég bemutatott CS Concepttől örökli majd.

A vezetési élményre kihegyezve alaphelyzetben hátsókerék-hajtással készül majd a PAS, de a drágább modellekben 4×4-es erőátvitel szerepel majd. Belül, az X6-oshoz hasonlóan, csak négyszemélyes lesz, az elsők mellett a hátsó ülések is külön állíthatók, hűthetők-fűthetők lesznek, de masszázsfunkcióval is ellátják majd.

Kényelemben azért sem lesz hiány, mert a 4,9 méter hosszúsággal készülő autó tengelytávolsága a kiszivárgott hírek szerint 3 méteresnek ígérkezik. Az ötös és a hetes BMW közé lövik majd be a PAS-t.

A motorpalettán a 3,0 literes dízelmotor mellett a legújabb fejlesztésű turbós benzinmotorok (3,0 és 4,4 l) is szerepelnek majd, de a tervekben hibridhajtás is szerepel. A 2009 őszi bemutató után várhatóan 2010 elejétől kerül forgalomba a kocsi.