
Ezért sokan már most megváltak volna a MÁV biztosítótól. Ám a szerződés jogilag csak a cég felfüggesztésével, vagy – normális esetben – az átkötési szezonban (november 1.-december 1.) beadott felmondással szűnik meg.
Ha az ügyfél most nem fizeti be a biztosítási díját, akkor ugyan megszűnik a szerződés, de bónuszfokozatát elveszíti, ha a rendőr elkapja, megbüntetik, ha balesetet okoz, biztos kénytelen fizetni. Ám ha új biztosítást akar máshol, kénytelen visszamenni az egyesülethez, és pótlólag befizetni a teljes elmaradt díjat.
Évközben csak akkor volna mód átszerződni, ha a társaság tevékenységét felfüggeszti a PSZÁF. Ennek jóváhagyását kezdeményezte is a felügyelet, ám még kérdés: mindez jogos-e. A Pénzügyminisztérium még vizsgálódik.
Egyes szakemberek szerint jogszabály módosítás kellene, amely engedné átszerződni a MÁV biztosító ügyfelét, ha az ezt szeretné. Hiszen most már nemcsak arról van szó, hogy a MÁV biztosítóban ingott meg a bizalom, hanem a kötelező rendszerben is. Ma ugyanis senki nem lehet biztos abban: ha neki kárt okoznak, akkor kifizetik. Pedig a kötelező rendszere erre épülne.Azaz a MÁV biztosítottak baja, a többieké is, félhetünk, nehogy egy közülük tőrje össze autónkat, mert futhatunk a pénzünk után.
Forrás: Népszabadság