A Budapesti Műszaki Főiskola felújított egyet a legendás Ford T-modellből, annak 100. évfordulója alkalmából. A “magyar” T-modellt az iskola által szervezett októberi Ford-konferencián mutatják be.  

A főiskola felújító csapatát két tanár és két diák alkotja. Munkájukkal Galamb József, a T-modell konstruktőre előtt is tisztelegnek, aki műszaki főiskola jogelődjében tanult egykor.

Másfél éve vásároltak meg egy jó minőségű példányt, azóta dolgoznak rajta. A jó állapot ellenére a felújítás sokáig tartott, a négy ember egy éven keresztül gyakorlatilag minden szabadidejét erre fordította. A teljes autót, az összes alkatrészt szétszedték darabokra, majd ezután kezdődhetett a megújulás.


Az első Ford T-modell 1908 szeptemberében készült el és 1927-ig több mint 15 millió darabot gyártottak belőle. Ennél több csak a VW Bogárból és a Toyota Corollából kelt el, de azok a motorizáció egy fejlettebb korszakában születtek.

A kocsi tömege 540 kilogramm volt, mozgatásáról négyhengeres, 2879 cm3-es, benzinmotor gondoskodott. Az elérhető végsebesség 70 km/óra feletti. Beceneve a “Tin Lizzie”, vagyis Bádog Böske volt. Eleinte csak fekete később szürke, kék és sárga színben is forgalmazták.

A hazai Ford is készül a modell születésnapjára, hiszen pályázatot írt ki a T-modell a 21. századi változatásnak megalkotására.

Forrás: InfoRádió