Igazi leg-leg-leg az M3-asok között a mostani. A legerősebb (előző: 343 LE ? mostani: 420 LE), a leggyorsabb (0-100 km/h: 5,2 ? 4,8 s), de sajnos a legnehezebb is (1570-1655 kg). Ez nem véletlen, hiszen egy 20 milliós autónál a vevők rengeteg extrát is elvárnak, ami pluszsúly. Viszont vannak, akik csak a tiszta vezetési élményért akarnak M3-ast. Nekik készült korábban és a hírek szerint a jövőben is a CSL.  

A Coupé, Sport, Leichtbau, magyarul kupé, sport és könnyű építés szavakból összeállított betűkombináció elárulja a lényeget. Még sportosabb, még könnyebb kupé. A pletykák szerint a CLS esetében már nemcsak a tető, de a karosszéria más elemei, így a motorházetető, a lökhárítók és a csomagtérfedél is szénszálas anyagból készül.

Puritán belső versenyülésekkel

Puritán belső versenyülésekkel

Puritán belső versenyülésekkel


Ezen felül az utastérből eltávolítanak minden felesleges extrát, vékonyabb szigeteléseket és üvegeket használnak majd. Légkondicionáló sem lesz az autóban, de ha valaki kéri, ingyen beszerelik. Navigációs rendszert vagy fűthető bőrülést is hiába keresnénk, helyette versenyülés és bukócső kerül a járműbe.

Persze elsősorban hobbiversenyzőknek szánja a bajor gyártó a modellt, így feszesebb futómű jár majd hozzá. Manuális és duplakuplungos automata váltóval is tervezik gépet, utóbbiban rajtautomatika is szerepel majd. Ezenfelül a menetstabilizáló elektronikáját is vadabbra állítják.  

Bár speciális, elsősorban versenypályára alkalmas gumikat és a hagyományosnál nagyobb, 19 colos abroncsokat kap a CSL, az egyedi összetevők miatt a felnik könnyebbek lesznek. A méretes tárcsák mögött kerámiafékeket alkalmaznak majd.

A tető az M3-ason is szénszálas

A tető az M3-ason is szénszálas

A tető az M3-ason is szénszálas


Mindezek együttesen mintegy 100-110 kilóval teszik könnyebbé a kocsit, amely azonban a nagyobb motorteljesítményből is profitálhat. A 4,0 V8-as ugyanis a CSL-ben körülbelül 450 lóerős teljesítménnyel bír majd.

A változtatásoknak köszönhetően az M3-as mindössze 4,5 másodperc alatt elérheti a 100 km/órát. Mialatt a többi BMW-t az elektronika 250-nél megzabolázza, a CSL-ben többet engedélyez, 280 km/óráig gyorsulhat majd az autó.

Várhatóan jövő ősszel, a Frankfurti Autószalonon mutatják majd be az új M3 CSL-t, amely 2010-től kerül a piacra. Hasonlóan a 2002 és 2004 között 1383 darabban eladott korábbi modellhez, ebből is csak kisebb széria eladását tervezik.