Az autósnak kell vállalnia a felelősséget? 2 Hat érdeklődő volt a bajba került MÁV biztosító kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) üzletágára, de a Népszabadság értesülése szerint egyik sem tesz ajánlatot. Úgy ítélik meg, túl kockázatos volna átvenni a MÁV biztosító ügyfeleit. Az egyesülettel szerződők ugyanis jellemzően olyan árérzékeny autósok, akik valószínűleg egyből átszerződnek, ha új biztosítójuk jövőre saját, esetleg drágább termékét kínálja fel nekik, miközben az állomány megszerzése többmilliárdos kiadást jelent.

Mivel a MÁV biztosító ügyfelei vélhetően mind váltanak majd az idei kötelezőkampány során, így az állomány iránt érdeklődő biztosítók megcélozhatják őket akcióikkal az átváltási időszakban is, s ez jóval kisebb kockázattal jár.

A MÁV biztosító ügyfelei így lényegében magukra maradtak, s így vagy úgy, de nekik kell helytállniuk a kialakult helyzetben. Az ügyfelek lényegében két megoldás közül választhatnak: vagy megszavazzák a július 24-re összehívott rendkívüli közgyűlésen a pótdíj kivetését, s ezzel hozzájárulnak a biztosító feltőkésítéséhez, vagy ismét leszavazzák azt, de ebben az esetben előbb-utóbb maguknak kell helytállniuk az okozott károkért.

Egyelőre meg kell várni július 18-át, a pályázatok beadási határidejét, akkor derül majd ki, hogy valóban érdektelensége fullad-e a kötelezőállomány eladása.

Forrás: Népszabadság