Átrendeződhet a hazai autópiac 2

Amíg 2007 első hat hónapjában 86.316 új személyautó talált gazdára Magyarországon, az idei első félévben csak 85.147 darab, a csökkenés 1,4 százalék – derült ki nemrég a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adataiból.

Most viszont már azt is tudjuk, hogy bár megőrizte első helyét, a Suzuki is visszaesést könyvelhetett el. A Suzuki piaci részesedése tavaly még 17,9 százalék volt, az idén az első félévben ez 17 százalékra csökkent, miután ezer darabbal (-6,5%) kevesebb, 14 448 autója kelt el.

A második helyen szereplő Opel viszont közel kétszáz darabbal tudta növelni eladását, azaz 9 907 autót értékesített. Ettől ugyan elmarad a Ford 9472 darabos eladása, de 9,4 százalékos növekedése igencsak figyelemre méltó. Ha ezt tartaná a második félévben is, akkor a piac második helye is meglehet számukra.

Jóval gyengébb félévet zárt idén a Skoda, amely 2007-ben 7200 autót adott el 6 hónap alatt, most alig több mint 6000-ig jutott. Emiatt el is veszítette a toplistán a negyedik helyet. Helyére az importőr (Porsche Hungária) másik márkája, a Volkswagen lépett előre. A VW eladása csak 200 darabbal esett vissza az idén, 6.897 darab kocsit adott el.

Az első tízbe a Toyota (5615 db), a Chevrolet (3777 db), a Peugeot (3721 db), a Renault (3364 db) és a Fiat (3000 db) került be.

Ami az autók jellegét illeti, ott is változás figyelhető meg. A kisautók 33.025 darabszáma csaknem négyezerrel kevesebb, mint egy éve, ezzel szemben az alsó-közép kategóriások száma mintegy 3 ezerrel, 32.654 darabra nőtt az idén. Emellett sportkocsikból ugyan negyedével kevesebb kelt el, de a SUV- és prémiumautókból is több fogyott. A prémiummárkák közül az Audi, a BMW és a Mercedes is növelni tudta eladásait.