2008. július 14-én megjelent a gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló rendelet módosítása a Magyar Közlönyben. A rendelet engedélyezi, hogy a 2004. július 15-e előtt tulajdonba került kétütemű motorral szerelt gépkocsik (Trabant, Wartburg, Barkas) használhatóak legyenek katalizátor nélkül is. A rendelet a de tavaly év végén lejárt  engedményt 2020. december 31-ig hosszabbítja meg.

A rendelkezés csak azokra a kétütemű gépkocsikra vonatkozik, amelyek tulajdonosa nem változott, tehát az időközben eladásra kerülő gépjárműveknek teljesítenie kell a rendeletben előírt szénhidrogén (CH) kibocsátási határértéket, azaz vagy leselejtezik, vagy az autó értéket meghaladó összegért fel kell szerelni katalizátorral.

Mindezt a minisztérium azért engedélyezte, mert a kétüteműek környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló szabályozás 2002-es életbe lépése óta, a kétüteműek száma a harmadára csökkent, jelenleg legfeljebb 100 ezerre tehető. A kétütemű járművek túlnyomó többsége mára már hobbiautóvá vált, illetve vidéki kistelepüléseken fut, viszonylag keveset. Így a forgalomból való kifuttatásukhoz a megfelelő hosszúságú türelmi idő biztosítása indokolt.