Nem húzhatja ki magát az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák alól a Ferrari sem. Az olasz sportkocsigyártó terveiben a járműveik CO2-kibocsátásának 40 százalékos visszafogása szerepel. Ehhez jelentős tömegcsökkentést hajtanak majd végre, miközben a kisebb modellek esetében a V8-as motorok helyett V6-os turbó szerepel majd, az erősebbekben V12-es helyett V8-as turbó.

A F1 beépül az utcai autókba

A F1 beépül az utcai autókba

A F1 beépül az utcai autókba


Ennél azonban sokkal izgalmasabb, amit a Ferrari első embere, Luca di Montezemolo árult el nemrég: “Jelenleg már dolgozunk egy olyan Ferrarin, amely alternatív energiát használ egy olyan rendszeren keresztül, amelyet jelenleg a Forma-1 számára fejlesztünk.”

Montezemolo nem csinált titkot belőle, hogy a Forma-1-ben 2009-től kötelező fékenergia-visszatápláló rendszer (KERS) kerülhet majd a szériaautókba is. A KERS vátható megoldása egy fokozatmentes sebességváltó, amelyben a lendkerék tovább pörög, amikor az autó lassít, az így összegyűjtött energiát azután gyorsításkor is használják fel. Jelenleg inkább villanymotort  szerelnek az autógyártók váltó helyére, amely ugyanezt a feladatot látja el.

Bioüzemanyaggal megy

Bioüzemanyaggal megy

Bioüzemanyaggal megy


Az első hibrid Ferrarik várhatóan 2015-ben jelenhetnek meg. Montezemolo ugyanakkor leszögezte azt is, hogy a hibrid modellek is valódi Ferrarik lesznek. Aki már most zöld Ferrarira vágyik, annak ott a bioetanollal működő F430 Spider Bio Fuel.