Aki egyterűre vágyik, nemigen találhat szélesebb kínálatot, mint a Citroëné. A legkisebb ilyen autójuk a Nemo, ezt a Berlingo követi, de ott van a C4 Picasso rövid és hosszabb változata, míg a csúcsot az elektromos tolóajtókkal felvértezett C8 jelenti.

A Citroën most tovább bővíti a választékot, jön a C3 Picasso. Az új modell októberben a Párizsi Autószalonon mutatkozik be. Természetesen nem a most kapható C3-asra épül, hanem a következő generációra, amely a Peugeot 207 padlólemezét örökli. Az új C3-ast várhatóan szintén ősszel ismerjük meg. 

Megkapja a BMW és a PSA kis benzineseit

Megkapja a BMW és a PSA kis benzineseit

Megkapja a BMW és a PSA kis benzineseit


A járgány méretében pontosan a 3,86 méteres Nemo és a 4,38 méteres Berlingo közé kerül. A C3 Picasso 4,08 méter hosszú, szélessége 1,73 m magassága 1,62 méter.

Igazi családi autónak ígérkezik, miután csomagtartója 500 literes és a hátsó üléssor 15 centis soron csúsztatható. A variálhatóságot segíti, hogy a hátsó üléstámlák egyetlen kézmozdulattal ledönthetőek, sík padlót kialakítva.

A jövő tavasszal piacra kerülő egyterű utasai 4,5 négyzetméteres üvegtetőnek örülhetnek. Négyféle motorral indul majd az értékesítés, két benzines és két dízel szerepel a palettán. Bekerül a BMW-vel közösen fejlesztett 1,4-es (95 LE) és 1,6-os (120 LE) szívómotor is, illetve a saját 1,6-os turbódízel két (90 és 110 LE) változata.