Közösen fejleszt padlólemezt kisautókhoz a FIAT és a BMW – számol be az Automotive News. Egy beszállítóra hivatkozva közlik, hogy az autó alapjául szolgáló “szerkezet” a várhatóan 2011-ben érkező új Grande Puntóban és az egy évvel később bemutatkozó harmadik generációs MINI-ben szerepel majd.

Korábban sem volt titok, hogy a BMW partnert keres, tárgyaltak a Mercedesszel, majd a FIAT-tal történő egyeztetések is napvilágra kerültek. Erre azért van szükség, mert bár nagyon sikeres még sem elég nyereséges a MINI gyártása a BMW-nek, azért mert a bajorok többi modellje hátsókerék-hajtással készül. Ezért partnert keresett a költségek megosztásához egy elsőkerék-hajtású padlólemez fejlesztéséhez.  

A következő MINI már fiatos lesz?

A következő MINI már fiatos lesz?

A következő MINI már fiatos lesz?


A motorok terén már sikerült megoldást találni, hiszen a MINI benzines motorjainak fejlesztését megosztotta a PSA-val (Peugeot Citroën), míg a dízelblokk egy az egyben a franciáktól érkezett. Ám az újság szerint a FIAT-tal kötött együttműködés benzin és dízelmotorok fejlesztésére is kiterjed.

A FIAT-csoport vezetője Sergio Marchionne egyelőre annyit közölt, hogy holnap bejelentést tesznek egy másik autógyárat érintő együttműködésről, de részleteket nem árult el. Jelenleg a FIAT a PSA-val a Suzukival és a Tatával van kisebb-nagyobb együttműködésben. Korábban azonban pont az A-osztályhoz kapcsolódó, a MINI-hez hasonló problémája miatt felmerült egy FIAT-Mercedes-összefogás lehetősége is.