A hétvégén rengetegen voltak a Hungaroringen. A World Series by Renault ingyenes versenyhétvége versenyei és bemutatói tízezreket vonzottak a mogyoródi pályára. Érthető módon a Renault F1-es részlegének sátra körül voltak a legtöbben. Miközben a Forma-1-es világbajnokság pilótái a silverstone-i pályán az időmérőre, illetve a futamra készültek, hazánkban is felbőgött a Renault V8-asa.


Palik László bemutató köröket teljesített Giancarlo Fisichella 2007-es autójával. Bár tapasztalata messze van az F1-es pilótákétól, a Hungaroring célegyenesében háromszáz kilométer/órás sebességgel száguldott.

“A mérnökök a show elején a lelkemre kötötték, hogy vigyázzak a kocsira, mert szeretnék még más bemutatókon is használni. A francia csapat tesztpilótája pedig egy-két vezetéstechnikai tanáccsal látott el” – mondta Palik László, aki a rendezvény csúcspontjaként szombaton és vasárnap is négy kört tett meg Giancarlo Fisichella tavalyi Renault-jával.

Palik 300-zal száguldott 3


A nézők pedig felállva tapsoltak, integettek, kiabáltak amikor az R27 elhaladt előttük. A tereprali-versenyző olyan megbízhatóan kezelte Fisichella versenyautóját, hogy az eredetileg megbeszélteken túl, vasárnap pluszkörre is engedélyt kapott a csapat vezetőjétől. Pedig nem ment minden simán, technikai probléma nehezítette a száguldást.

“Az egyik pillanatról a másikra rázkódni kezdett az autó, de olyannyira, hogy leesett a lábam a gázpedálról” – mesélte Palik. “Fogalmam sem volt, hogy mi a hiba, hiszen ugyanúgy vezettem a Renault-t, mint szombaton. Még az is megfordult a fejemben, hogy begurulok a bokszba. A kocsi szerencsére nem hagyott cserben, de a bemutató után az volt az első, hogy megnéztük, mi okozta a gondot. Hamar kiderült a gázpedál érzékelője hibásodott meg, s rossz adatokat továbbított a számítógépnek.”