
Már látszik az autóvásárlási kedv visszaesése: nyár elejére a kereslet sok helyütt csökkent a fejlett világban. Elképzelhető, hogy a kétszámjegyű amerikai visszaeséshez hasonló következik be Európában is. Magyarországra is szűkülő piacot vetítenek előre a szakértők.
Jól látható – legalábbis Franciaországban – a fogyasztói bizalom és az autóeladások csökkenése közötti kapcsolat – jegyezte meg Ghosn. Az eladások növekedését a környezetet jobban kímélő autók után adott kedvezmény viszi előre.
A Renault-nak a gyártáshoz felhasznált acélért most körülbelül egymilliárd euróval kell többet fizetni, mint két-három évvel ezelőtt. Ez az érték a vállalati nyereség felével ér fel. És a drágulás még nem érte el csúcspontját Európában – tette hozzá a Renault első számú embere, aki a Nissan vezérigazgatója is. Továbbá az autógyártók még messze nem hárították át teljesen ezt a drágulást a vásárlókra.
Az energiaárak növekedésének ellensúlyozására vállalata kész a villanyautó tömeggyártására. A Nissan például teljesen elektromos, szennyező gázokat nem kibocsátó autókat hozna a világpiacra. Ezek gyártása hamar elérheti az évi 10 millió darabot. A Renault viszont elsősorban külföldön futtatná fel termelését, a növekedést elsősorban a marokkói és az indiai gyártás biztosítaná.
Forrás: MTI