Láttuk kémfotón, gyári sejtetőn és valódinak tűnő képeken is, de nem kell tovább találgatni: immár a gyár hivatalosan is megmutatta az új Ford Focus RS-t, amelyet három hét múlva a Londoni Autókiállításon állít ki először.

Miközben az eddig csúcsmodell a Focus ST, visszafogott sportautó, addig az RS versenyautónak is beillene. A hatalmas hűtőnyílás a kocsi orrán, a méretes szárny és diffúzor hátul, a 19 colos felnik mind ezt sugallják. Belül komoly oldaltartású kagylóülések, alumíniumdíszítésű sportkormány illetve pedálok és némi karbonutánzatú műanyag fogadja a vezetőt, aki gombnyomással élesztheti a motort.

Szárny és diffúzor, akár egy versenyautón

Szárny és diffúzor, akár egy versenyautón

Szárny és diffúzor, akár egy versenyautón


Bár a legtöbb pletyka azt mondta 280 lóerővel érkezik a második generációs Focus RS, a gyár ennél is tovább ment. Az ST-ben is szerepelő 2,5 literes turbómotor itt 300 lóerőt küld játékba, de a 410 newtonméteres nyomaték sem hangzik rosszul. Mindezt pedig csak az első kerekek kapják.

Azért, hogy ekkora nyomaték ne tegye vezethetetlenné az autót, egyfelől önzáró differenciálművet is beépítettek, de kifejlesztettek egy úgynevezett RevoKnuckle felfüggesztést is, amely csökkenti a kormányt érő nyomatékot, így az nem akar kiugrani a vezető kezéből erős gyorsításkor, vagy kanyarban, illetve lazább talajon.

Bár az autó véglegesnek tűnik, a gyár elárulta hogy még nem az. Mielőtt 2009 elején megkezdenék a forgalmazását, némi változtatásra még számítani kell. Így egyelőre annyi biztos, hogy hat másodperc alatt képes lesz teljesíteni a 0-100 km/h-s sprintet. Nem rossz!

Versenyautós ülésekkel

Versenyautós ülésekkel

Versenyautós ülésekkel


Ám nemcsak az erőről szól a Focus RS, de a normál modellekhez képest teljesen új futóműről is, amelyben a 40 milliméterrel szélesebb nyomtáv adja meg az alapot. Ám emellett az új rugók, a keményebb lengéscsillapítók, stabilizátorok is mind az élményszerű autózást szolgálják, miközben a kormányzást is direktebbre hangolták. Természetesen féktárcsák sem voltak még nagyobbak a Focuson, itt elöl 336 millimétereseket alkalmaznak.

A Ford még arra is komoly hangsúlyt helyez, hogy az ESP is csak az RS-nek készült, itt valóban csak biztonsági eszköz, az autót úgy fejlesztették, hogy menetstabilizáló nélküli használatra lőtték be. Ergo nem kikapcsolni kell az ESP-t, ha jól akarja magát érezni a vezető, hanem be, ha biztonságban tudná magát.