Különleges hibrid modell tesztelését kezdte meg a Mazda, miután a japán Közlekedési Minisztérium engedélyt adott a közúti vizsgálatokra. Az Mazda5 alapjaira épített Hydrogen RE-ben elektromotor kapcsolódik a Mazda hidrogénes forgótárcsás motorjához (231 LE), amelyet az RX-8 sportkocsiból vettek át.  

A Mazda egyterűje ezzel a világ első olyan hibridjárműve, mely kettős üzemanyagrendszerének köszönhetően hagyományos benzinnel, illetve hidrogénnel is üzemeltethető. A beépített 110 kilowattos villanymotor 40 százalékkal növeli a jármű teljesítményét, miközben lítiumion akkumulátoraival 200 kilométerre növeli a hidrogénes üzem hatótávolságát.


Az autóban egy más jellegű környezetbarát megoldás, a bioanyagok alkalmazása is megjelenik: a belső műanyag burkolatok és üléskárpitok részben a CO2-kibocsátás csökkentéséhez hozzájáruló növényi eredetű műanyagokból készültek.

A Mazda még a 2008-as pénzügyi évben szeretné befejezni a közúti tesztelést, és megkezdeni a modell üzleti célokra való lízingelését. Azaz a járművet nem lehet majd megvenni, csak bérelni, ahogy a Honda üzemanyagcellás járművét is.